دیده‌بان حقوق بشر: حملات هوایی سعودی به یمن مصداق جنایت جنگی است
کد خبر: 3641074
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

دیده‌بان حقوق بشر: حملات هوایی سعودی به یمن مصداق جنایت جنگی است

گروه بین‌الملل: دیده‌بان حقوق بشر، ائتلاف حمله به یمن به رهبری عربستان سعودی را به ارتکاب جنایات جنگی علیه مسلمانان یمن متهم کرد.

دیده‌بان حقوق بشر: حملات هوایی سعودی به یمن مصداق جنایت جنگی استبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری رویترز؛ این سازمان حقوق بشری امروز (21 شهریور) اعلام کرد که در نتیجه حملات هوایی عربستان به مردم یمن، 39 غیرنظامی از جمله 26 کودک در دو ماه گذشته کشته شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: 5 حمله هوایی عامدانه یا غیرمسئولانه توسط عربستان به اماکن مسکونی یمن صورت گرفته که سبب گرفتن جان مردم شده و مصداق بارز نقض قوانین جنگی است.

ائتلاف عربستان سعودی بارها اتهام ارتکاب جنایات جنگی را رد و اعلام کرده که این حملات علیه دشمنان ما و نظامیان حوثی انجام می‌شود.

سارا لیا ویتسون، مدیر خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعهدات مکرر ائتلاف سعودی برای انجام حملات هوایی قانونی تنها به مقر نظامیان نیز نتوانسته جلوی حملات غیرقانونی آنان به کودکان یمنی را بگیرد.

وی افزود: سازمان ملل باید به سرعت ائتلاف سعودی را دوباره به لیست سیاه عاملان کشتار کودکان در درگیری‌های مسلحانه باز گرداند.

روز گذشته زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز خواستار شروع تحقیقات بین‌المللی در مورد نقض قوانین حقوق بشر از سوی عربستان سعودی در یمن شد.

عربستان سعودی از سه سال پیش در قالب یک ائتلاف، جنگی همه جانبه را علیه یمن به راه انداخته که تاکنون سبب کشته شدن بیش از 8 هزار نفر، زخمی شدن شمار زیادی از مردم این کشور، از بین رفتن زیربناها، شیوع بیماری‌های واگیر و قحطی و گرسنگی در این کشور شده است/.
captcha