فعالیت 780 هیئت مذهبی و مداح در کاشمر و خلیل‌آباد
کد خبر: 3641385
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

فعالیت 780 هیئت مذهبی و مداح در کاشمر و خلیل‌آباد

گروه شهرستان‌ها: رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر از فعالیت 780 هیئت مذهبی و مداح در شهرهای کاشمر، ریوش و خلیل‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، قاسمعلی مجیدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر، در گردهمایی روحانیون طرح هجرت و مستقر که شامگاه گذشته، 21 شهریورماه، با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در محل بیت امام جمعه کاشمر برگزار شد، با اشاره به اینکه اکنون بیش از 380 هیئت مذهبی و 400 مداح در این سه شهر کاشمر، خلیل آباد و ریوش فعالیت دارند، افزود: در ایام محرم برنامه‌های خوبی توسط هیئت‌ها و روحانیون در محرم اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه اکنون 55 روحانی طرح هجرت، مستقر و خود استقرار در شهرهای کاشمر، خلیل‌آباد و ریوش فعالیت دارند، اظهار کرد: در برخی روستاها که 5 تا 6 مسجد دارند هر کدام از آن‌ها دارای یک روحانی هستند.
مجیدی با اعلام اینکه روحانیون در ایام محرم به تبلیغ می‌پردازند، از هیئت‌های مذهبی و مداحان خواست هر چه زودتر در طرح طوبی ثبت‌نام کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر با اشاره به اینکه هیچ هیئتی حتی در دورترین روستاها نداریم که فاقد روحانی باشد، از مسئولان هیئت‌ها خواست بهترین زمان مراسم را به سخنرانی روحانی اختصاص دهند.
وی با بیان اینکه متأسفانه هنوز برخی هیئت‌ها این کار را انجام نمی‌دهند، بیان کرد: خوشبختانه در کم‌ترین هیئت مذهبی به لحاظ مدیریتی مشکل داریم.
مجیدی در پایان به پیاده‌روی دهه آخر صفر اشاره کرد و افزود: بیش از 4 هزار نفر فقط از کاشمر و شهر ریوش داریم که به سمت مشهد پیاده‌روی می‌کنند و یا از روستاها به کاشمر می‌آیند.
captcha