دشمن با ایجاد شبهه به دنبال ترویج برهنگی در جامعه است
کد خبر: 3641397
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

دشمن با ایجاد شبهه به دنبال ترویج برهنگی در جامعه است

گروه شهرستان‌ها: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هدف دشمن از ایجاد شبهه در جامعه را ترویج برهنگی در جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، شامگاه گذشته، 21 شهریورماه، در گردهمایی روحانیون طرح هجرت و مستقر که در محل بیت امام جمعه کاشمر برگزار شد، با بیان اینکه عده‌ای از مخاطبان تشنه خدمت، استدلال و تعلیل و بخش دیگری از جامعه تشنه موعظه‌ای که از بیان مبلغان و مروجان بیان می‌شود، هستند، عنوان کرد: اگر می‌خواهید کسی را موعظه کنید جلوی جمع این کار را انجام ندهید.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اعلام اینکه ابتدا باید از خوبی و محاسن فرد آغاز کنید و به مرور عیوب وی را بگویید، اظهار کرد: نباید تمام عیوب فردی را در یک مجلس و به یکباره گوشزد کنید.
وی با بیان اینکه باید عیب‌ها را لطیف و زیبا مطرح کرد، افزود: برخی مواقع به عنوان مبلغ باید شنونده خوبی باشید، نه گوینده و بدون اینکه حرفی بزنید حرف طرف مقابل را به خوبی بشنوید.
لطفیان بیان کرد: طلبه‌ها باید از هر چیزی که حس لجاجت افراد را تحریک می‌کند خودداری کرده و در برابر اهانت دیگران صبر پیشه کنند. 
وی در ادامه با تأکید بر اینکه به‌ عنوان یک طلبه باید شناخت و درک عمیقی از مبانی فکری مکتب اهل‌بیت(ع) پیدا کنیم و این از وظایف و رسالت‌های اصلی طلبه‌ها است، اولین رسالت طلبگی را تفقه در دین دانست و اظهار کرد: طلاب و مبلغان در خصوص چرایی موضوعات در تاریخ باید بسیار بحث و دقت کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی همچنین بیان معارف دینی را از دیگر رسالت‌های طلبه‌ها دانست و گفت: اقامه حدود الهی از دیگر رسالت طلبه‌ها است که امروزه در قالب حکومت و نظام اسلامی به عنوان یک مأموریت ویژه برعهده حوزه‌های علمیه قرار داده شده است.
وی با اشاره به اینکه به عنوان طلبه در حوزه تفقه در دین، در حوزه انذار و تبشیر مردم و حوزه اقامه و تحقق معارف دینی وظیفه و رسالت داریم، افزود: امروز در جبهه مقابل، تحریف‌های بسیاری صورت می‌گیرد.
لطفیان اولین تحریف دشمن را در خصوص رهبری الهی دانست و عنوان کرد: به‌رغم اینکه امروزه مسائلی در جامعه تحت عنوان حق رأیی که مردم دارند، مطرح می‌شود اما متأسفانه روحانیت نتوانسته به خوبی این مسئله را تبیین کنند.
وی با بیان اینکه روحانیون باید این مسائل را در حد بضاعت خود و فهمی که برای مخاطبان وجود دارد به خوبی و درستی تبیین کنند، بیان کرد: اگر روحانیت نتواند به خوبی این مسائل را تبیین کند تحریف‌ها توسط جبهه معاند اتفاق خواهد افتاد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروزه اگر به فضاهای مجازی توجه کنیم، می‌بینیم دشمن برای تحریف در باورهای مردم ظرافت خاصی دارد، افزود: دشمن بسیار لطیف و ظریف مسائلی که به لحاظ دینی در مردم جایگاه ویژه‌ای دارد را هدف قرار داده‌ است.
وی با اعلام اینکه دشمن حتی برای لباس‌های تیره و چادر مشکی زنان هم با استناد به روش‌های علمی شبهه ایجاد کرده است، اظهار کرد: هدف دشمن از ایجاد این‌گونه شبهات ترویج برهنگی است. اگر روحانیت با انگیزه وارد عرصه تبلیغ تعلیم و تعلیل نشود، مکتب ما دچار تحریف خواهد شد. 
وی با اعلام اینکه امروز تنها نظام و مکتبی که در مقابل ظلم ایستاده جز مکتب اهل‌بیت(ع) نیست، عنوان کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی چون معارف عمیق و قوی و انگاره‌های زیبا را ندارند در خصوص «میانمار» و فلسطین سکوت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه مأموریت ما به‌ عنوان شیعه، ایستادگی در برابر ظلم و به پا خواستن علیه ظالمان است، گفت: به‌رغم اینکه امروزه هزاران نفر در سراسر دنیا کرسی درس و بحث برگزار می‌کنند اما هیچ‌کدام همانند امام راحل(ره) و رهبر انقلاب نتوانستند جامعه را مدیریت کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه طلبه‌ها باید در کرسی‌های درس و بحث این مسائل را به مباحثه بگذارند، اظهار کرد: باید با معرفت‌افزایی جامعه را به حقیقت و فضیلت و عدالت نزدیک کرد.
وی با بیان اینکه نباید در محافل علمی طلبه‌ها کم بیاورند و از رفتن به منبر امتناع کنند، افزود: بدون شک ملتی که ایستادگی کند نه به شرق و نه غرب وابسته خواهد بود، نه از تحریم می‌هراسد و نه نفوذ را می‌پذیرد.
لطفیان با بیان اینکه امروزه جامعه در برخی بخش‌ها دچار شکنندگی شده است، گفت: باید با آمادگی در ماه محرم به تبلیغ بپردازیم.
captcha