راه‌اندازی قطار انتقال زائران از بصره به کربلا
کد خبر: 3641634
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

راه‌اندازی قطار انتقال زائران از بصره به کربلا

گروه بین‌الملل: مدیرکل راه آهن عراق دستور داد قطار هفتگی برای انتقال زائران عتبات عالیات از جنوب این کشور به کربلای معلی راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی قطار هفتگی انتقال زائران از بصره به کربلابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، اداره راه آهن عراق صبح امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «سلام جبر سلوم»، مدیرکل این اداره دستور راه‌اندازی قطار هفتگی میان شهرهای بصره در جنوب و کربلای معلی در مرکز این کشور با هماهنگی یک شرکت گردشگری محلی را صادر کرده است.
 
راه آهن عراق در بیانیه خود با اعلام این که حرکت این قطار هفتگی برای یک ماه آزمایشی خواهد بود، تأکید کرد که قطار مذکور چهارشنبه هر هفته ساعت ۲۲ به وقت محلی (۲۳:۳۰ به وقت تهران) از ایستگاه بصره به سوی کربلا حرکت می‌کند و زمان بازگشت آن نیز ساعت ۲۲ شنبه هفته بعد خواهد بود.
 
در این بیانیه همچنین آمده است که قیمت بلیت قطار بصره-کربلا از هفت تا ۲۵ هزار دینار خواهد بود و شرکت پیمانکار نیز علاوه بر این که در طول سفر تمامی خدمات لازم را به زائران عتبات عالیات ارائه می‌دهد، وسایل نقلیه برای انتقال آنها از ایستگاه قطار کربلا به مراقد مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) را نیز فراهم می کند/.
captcha