فعالیت 5 هزار موسسه قرآنی در سطح کشور
کد خبر: 3641683
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۴

فعالیت 5 هزار موسسه قرآنی در سطح کشور

مدیر امور استان ها و موسسه های سازمان دارالقرآن الکریم گفت: پنج هزار موسسه قرآنی در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی و ارائه آموزش در بخش های قرائت، مفاهیم و حفظ در استان های مختلف کشور فعالیت می کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ایرنا نوشت: حسین بهبودی افزود: علاوه بر آن هفت هزار خانه قرآنی به همت مردم و خیران قرآنی در کشور راه اندازی شده است که جلسه های منظم قرآن در آنها برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ظرفیت های قرآنی کشور، جلسه های قرآنی است، اظهار کرد: چهار هزار جلسه در مساجد، حسینیه ها و اماکن مذهبی کشور دایر است بیشتر آنها که مورد استقبال جوانان قرار می گیرد.
مدیر امور استان ها و موسسات سازمان دارالقرآن الکریم کشور با تاکید بر افزاش محافل قرآنی به ویژه در مناطق روستایی، اظهار کرد: در حال حاضر 16 هزار محفل قرآنی در کشور فعال است.
وی با اشاره به راه اندازی شوراهای توسعه فرهنگ قرآنی در استان های مختلف کشور نیز ادامه داد: این شوراها با هدف سازماندهی فعالیت های قرآنی به وجود آمده است.
بهبودی، وضعیت آذربایجان غربی را در توسعه کمی و کیفی موسسه ها، خانه ها و جلسه های قرآنی مناسب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر در این استان 180 موسسه فعال است که 3.6 درصد کل موسسه های قرآنی کشور را شامل می شود.
به گفته وی 250 خانه قرآنی و حدود 150 جلسه قرآنی در آذربایجان غربی شناسایی شده است که رقم مناسبی به نظر می رسد.
به گزارش ایرنا، سازمان دارالقرآن الکریم از سال 1361 به عنوان یک بخش در سازمان تبلیغات اسلامی راه اندازی و در سال 1373 به اداره کل تبدیل شده است؛ این سازمان در سال 1381 با هدف توسعه فعالیت های قرآنی تبدیل به یک سازمان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی شده است.
توسعه آموزش های عمومی و تخصصی قرآن در کشور، ساماندهی مشارکت های مردمی در حوزه فعالیت های قرآنی و نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سه ماموریت اصلی سازمان دارالقرآن الکریم است.
captcha