اعزام کمیته حقیقت‌یاب دفاع از کودکان به کشور بنگلادش
کد خبر: 3641793
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
از سوی موسسه گلستان علی(ع)؛

اعزام کمیته حقیقت‌یاب دفاع از کودکان به کشور بنگلادش

گروه اجتماعی: معاون بین‌الملل موسسه گلستان علی(ع) از اعزام نمایندگان رسمی حوزه دفاع از حقوق کودکان به کشور بنگلادش و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب کودکان میانمار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خیریه گلستان علی(ع)، سعید حقیقی، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل موسسه گلستان علی (ع) گفت: مسلماً وقتی یک اتفاقی در گوشه‌ای از جهان برای بخشی از بشریت می‌افتد، بر اساس فطرت پاک بشری کسی ساکت نمی‌نشیند و اعتراضی انجام می‌دهند.
وی افزود: معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل گلستان علی(ع) به دلیل این فجایع خون بار علیه کودکان مظلوم و ستم دیده میانماری، تجمعی اعتراض‌آمیز را با حضور کودکان گلستان علی(ع) برگزار کرد و در این مسیر کودکان گلستان علی(ع) همدردی خود را با کودکان میانمار اعلام کردند تا به آن‌ها بگویند که ما شما را تنها نمی گذاریم و شما تنها نیستید و حاضر هستیم شما را در کنار خودمان جای دهیم و پذیرای شما در ایران باشیم.
حقیقی تصریح کرد: موسسه گلستان علی(ع) رسماً اعلام کرده است که آمادگی دارد، تمام کودکان میانماری که آواره کشورهایی از جمله بنگلادش هستند را تحت پوشش قرار دهد، البته اگر دستگاه‌های ذی ربط بین‌المللی اجازه ورود آنها را به ایران بدهند، ما مشتاق خواهیم بود از نگاه انسانی بدون در نظر گرفتن مذهب آنها را پذیرا باشیم.
وی عنوان کرد: اینگونه اقدامات شاید نتواند از حیث فیزیکی و عملیاتی اقدام شایسته‌ای باشد، اما از حیث دیپلماسی عمومی می‌تواند وجدان‌های خاموش و نیمه بیدار مردم جهان را بیدار کند و بگوید که در گوشه‌ای از جهان همچون ایران هستند که قلبشان برای شما می‌تپد، چرا که به فرموده رهبری، ایران و ایرانی باید در برابر ظلم و ستمی که به هر انسانی در گوشه جهان می‌شود، ایفای نقش کند و صدای دادخواهی آن‌ها را به گوش بقیه برسانند.
معاون بین‌الملل موسسه گلستان علی(ع) گفت: این تجمع اعتراض آمیز با همکاری جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد، جمعیت دفاع از ملت فلسطین نیز با موضوع فعالیت‌های فلسطین و ضد صهیونیستی کار می‌کند اما با توجه به ظلمی که صورت گرفته است، مسلماً جمعیت دفاع از مردم فلسطین نیز فرقی برایش نمی‌کند و دفاع از مردم میانمار را نیز وظیفه خود می‌داند که نباید ساکت بنشیند، چرا که ظلمی در گوشه‌ای از جهان حادث شده است.
حقیقی ابراز کرد:موسسه گلستان علی (ع) اعلام آمادگی کرده است تا در آینده‌ای نزدیک، هیئتی از نمایندگان خود را به کشور بنگلادش اعزام کند تا وضعیت کودکان ظلم دیده میانماری که در مرزهای بنگلادش مستقر هستند با نگاه تشکیل کمیته حقیقت‌یاب، آخرین وضعیت کودکان میانماری را بررسی و اعلام گزارش کند و به زودی درصدد اعزام این تیم هستیم و نمایندگان رسمی حوزه دفاع از حقوق کودک را اعزام خواهیم کرد.
captcha