اختتامیه جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان + صوت و عکس
کد خبر: 3641907
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

اختتامیه جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان + صوت و عکس

گروه مسابقات: مراسم اختتامیه سی‌ودومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه علوم منابع طبیعی و کشاورزی استان گلستان با حضور محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهمانان دیگر برگزار شد.

اختتامیه جشنواره سراسری قرآن و عترت با حضور معاون وزیر فرهنگ+صوت

به گزارش خبرنگار اعزامی به گرگان خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  مراسم اختتامیه سی‌ودومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور روز گذشته 22 شهریور ماه در دانشگاه علوم منابع طبیعی و کشاورزی استان گلستان در تالار خلیج فارس با حضور محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهمانان دیگر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، امید حسینی‌نژاد، نفر اول رشته ترتیل این دوره از مسابقات، به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

سپس نجفی‌نژاد، ریاست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ضمن تشکر از زحمات دست‌اندرکاران این جشنواره از متسابقان به‌خاطر کمبودها و مشکلات طلب حلالیت کرد و گزارشی از روند برگزاری جشنواره را بیان کرد. پس از صحبت‌های وی، کلیپی کوتاه و با تدوین ضعیف، از روند برگزاری جشنواره از مراسم افتتاحیه تا پایان مسابقات پخش شد.

در ادامه این مراسم که با اجرای حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی و داور وقف و ابتدای این جشنواره همراه بود، محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سخنرانی پرداخت.

اختتامیه جشنواره سراسری قرآن و عترت با حضور معاون وزیر فرهنگ+صوت

حشمتی با اشاره به اینکه در این زمینه پیمایشی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده که هم‌اکنون نیز موج سوم این پیمایش به نام پیمایش ملی ارزش‌ها صورت گرفته است، اظهار کرد: در این پیمایش یک نتیجه‌گیری نه‌چندان خوبی به دست آمده است که برخی مسائلی که در این موج مورد بررسی قرار گرفته، نشان می‌دهد به میزانی که تحصیلات بالا رفته، علاقه‌مندی و دلبستگی به مظاهر ایمانی کم شده است این درحالی است که باید این نتیجه‌گیری برعکس می‌شد و ما باید به میزانی که علم‌مان بالا می‌رفت، از این معجزه الهی بیشتر استقبال می‌کردیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: خلاصه این پیمایش نشان می‌دهد که باید میزان نزدیکی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به قرآن، بر اساس توان علمی‌شان باشد چون موضوع ما علم و تفکر است و ما در مورد اندیشه صحبت می‌کنیم. باید دانشگاه‌ها بر اساس تحصیلات بالاتر از این اعجاز الهی بیشتر استفاده و استقبال می‌کردند ولی این تحقیق برعکس این قضیه را نشان می‌دهد و برای مثال در مورد دلبستگی به قرآن کریم مشاهده می‌کنیم که مراتب تحصیلی پایین‌تر بیشتر دلبسته به آیات الهی هستند.

حشمتی افزود: بنده به عنوان کسی که در حوزه قرآن خدمتگزار هستم اعلام می‌دارم انتظاری که از حوزه‌های دانشگاهی می‌رود این است که ما جشنواره‌ها و مسابقات را تنها هدف ندانیم بلکه اینجا آغازی است تازه برای اینکه ما در آن علم و هنر و رشته‌ای که در آن تبحر و تخصص داریم شروع به تولید کنیم و با تولید ماست که می‌توانیم مقالات خوب، هنر خوب و ... را تولید کنیم و برای مثال در زمینه قرآن کریم صوت و یا حفظ خوبی داشته باشیم تا بتوانیم از این طریق در محیط پیرامون و جامعه خود به‌ویژه فضای مجازی که شدیدا نیازمند تولیدات علمی و قرآنی همه ماست تأثیرگذار باشیم.

اختتامیه جشنواره سراسری قرآن و عترت با حضور معاون وزیر فرهنگ+صوت

سخنران دیگر این مراسم، عبدالمجید یازرلو، رئیس هیئت داوران این جشنواره در بخش آقایان بود که بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد. در این بیانیه با اشاره به سطح بالای این دوره از مسابقات در رشته‌های مختلف، عنوان شد که در بخش‌های آوایی، حتی یک شکایت و یا اعتراض در نمره‌دهی‌ها وجود نداشته است. اما در بخش کتبی اعتراضاتی وجود دارد که در دست پیگیری و اقدام است.

در پایان این مراسم نیز، رسول آزمایش، نفر دوم مسابقات حفظ کل سی و دومین جشنواره قرآن و عترت، به ارائه محفوظات خود پرداخت و از منتخبین این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

اختتامیه جشنواره سراسری قرآن و عترت با حضور معاون وزیر فرهنگ+صوت

از نکاتی که مانند مراسم افتتاحیه این مسابقات بسیار به چشم آمد، فضای کوچک سالن و کمبود صندلی بود که بسیاری از متسابقان، ایستاده این مراسم را دنبال می‌کردند.

در ادامه تلاوت امید حسینی‌نژاد ارائه می‌شود.

کد

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۱۵:۲۸
0
0
سلام. چرا اسامی نفرات برتر حفظ 10 جزء و 20 جزء را قرار ندادید؟
captcha