اختتامیه جشنواره محراب در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3641963
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

اختتامیه جشنواره محراب در مشهد برگزار شد

گروه فرهنگی: اختتامیه چهارمین جشنواره ملی محراب با موضوع نقش مساجد در توسعه و ترویج تعالی و آموزه‌های رضوی، ظهر امروز، 23 شهریورماه، در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی با تقدیر از سیدحسن بن عبدالقادر العطار، مدیرشبکه مجازی مهدویت، خانواده شهید علی اکبر زوار، حامد علیزاده، قاری بین‌المللی قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اختتامیه چهارمین جشنواره ملی محراب با موضوع نقش مساجد در توسعه و ترویج تعالی و آموزه‌های رضوی، ظهر امروز، 23 شهریورماه، با حضور سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد. 
اختتامیه جشنواره محراب در مشهد برگزار شد/تقدیر از حامد علیزاده
در ابتدا مراسم، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، دلیل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه را فاصله گرفتن مردم از ارزش‌ها و محورهای مدنظر اسلام عنوان کرد و گفت: برای به حداقل رساندن و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راهی جز بازگشت به مسجد وجود ندارد که جشنواره محراب نیز منتقل کننده این تفکر است. 
وی اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی تبیین و یادآوری ارزش فعالیت مساجد در سراسر کشور به ویژه حرکت‌های فرهنگی در دهه کرامت و معارف بوده است. 
اختتامیه جشنواره محراب در مشهد برگزار شد/تقدیر از حامد علیزاده
دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به پیوند مسجد و ولایت در طول تاریخ اسلام، عنوان کرد: با نگاه به تاریخ اسلام و نزول آیه ولایت در مسجد؛ این نکته را شاهد هستیم که ای کسانی که پیرو ولایت هستید از مسجد فاصله نگیرید از ولایت جدا نشوید. 
حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی با اشاره به سخن امام حسن(ع) پیرامون موضوع مسجد، ادامه داد: غفلت و انحراف انسان از آنجایی آغاز می‌شود که از مسجد فاصله می‌گیرد و جدایی انسان از مسجد سبب به دام افتادن او در دام شیطان می‌شود. 
اختتامیه جشنواره محراب در مشهد برگزار شد/تقدیر از حامد علیزاده
در ادامه این همایش پس از پخش کلیپ معرفی شهید علی اکبر زوار، یکی از شهدای مدافع، از خانوار این فعال فرهنگی کانون ابوذر غفاری تجلیل به عمل آمد. 
یادآور می‌شود، در این مراسم از سیدحسن بن عبدالقادر العطاس، مدیر مؤسسه الحجت، مدیرشبکه مجازی مهدویت، نویسنده، محقق، مؤلف و مترجم و عضو مجمع عمومی اهل بیت(ع) و همچنین از محمد کامل زهیری، سرپرست مجمع طلاب و حجت‌الاسلام مهدی دیانی، حامد علیزاده، قاری ممتاز و بین‌المللی و دیگر برگزیدگان جشنواره ملی و بین‌المللی محراب تقدیر به عمل آمد.
captcha