پیوند با مساجد؛ تنها راه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی
کد خبر: 3641979
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷

پیوند با مساجد؛ تنها راه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی

گروه فرهنگی: دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور مطرح کرد: مساجد در طول تاریخ زادگاه انقلاب اسلامی بوده‌اند، اگر می‌خواهیم از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم راهی جز پیوند با مسجد وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،  حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، ظهر امروز، 23 شهریورماه، در اختتامیه چهارمین جشنواره ملی محراب که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که در خصوص مسجد فرمودند:«مسجد سنگر است، آن را رها نکنید»، ابراز کرد: اهل مسجد باید دقیق به مسائل نگاه کند، امروز دشمنان تلاش می‌کنند تا ما را از فرهنگ مسجد دور کنند، آن را به انزوا بکشانند و برای آن بدل‌هایی جایگزین کنند، مساجد در طول تاریخ زادگاه انقلاب اسلامی بوده‌اند، اگر می‌خواهیم از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم راهی جز پیوند با مسجد وجود ندارد.
حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) راه خود را از مسجد آغاز نمودند، افزود: ایشان با استفاده از تاریخ اسلام و استراتژی راه نجات مردم را یافت، و اولین بیانات امام از مسجد سلماسی قم اتفاق افتاد و پس از تبعید ایشان به نجف نیز اولین سخنرانی را در مسجد نجف برگزار کردند.
دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به پیوند مسجد و ولایت در طول تاریخ اسلام، عنوان کرد: نزول آیه ولایت در مسجد؛ نشانه‌ای از پیوندی است که بیانگر ارتباط ولایت و مسجد است، مسجد خود هسته مقاومت است و مردم و امام جماعت نیز محورهای آن هستند و کانون‌ها و بسیج نیز به نوعی بازوان امام جماعت تعبیر می‌شوند، در نتیجه کسانی که اهل مسجد هستند نباید از ولایت فاصله گیرند و کسانی که با ولایت هستند نباید از مسجد جدا شوند.
وی با اشاره به پیوند بقیه‌الله و بیت‌الله و نیز از دید زمان، بیان کرد: چه در تاریخ ایران و چه در تاریخ دیگر ادیان الهی همواره شاهد پیوند بین این دو بوده‌ایم، هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی تبیین و یادآوری ارزش فعالیت مساجد در سراسر کشور به ویژه حرکت‌های فرهنگی در دهه کرامت، حوزه معارف و اهل بیت(ع) است.
حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی با بیان اینکه محوریت پایتخت فرهنگی جهان اسلام مشهد مقدس است و گوهرشاد نمادی از مساجد ارزشمند ما است که در دل خود خاطراتی تاریخی را نهفته دارد، عنوان کرد: به جرات می‌توان گفت که جشنواره ملی محراب یکی از بهترین برنامه‌های سال 2017 در پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده که نشان‌‌دهنده ارادت بچه‌های مسجد به ساحت مقدس امام رضا(ع) است. 
دبیر ستادهماهنگی ونظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با عنوان اینکه 80 هزار مسجد در سراسر کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد 7 هزار و 618 مسجد مزین به نام حضرت علی‌ ابن موسی‌الرضا(ع) است که امیدواریم در جشنواره پنجم با این مساجد ارتباط خوبی برقرار شود.
وی، دلیل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه را فاصله گرفتن مردم از ارزش‌ها و محورهای مدنظر اسلام عنوان کرد و گفت: برای به حداقل رساندن و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راهی جز بازگشت به مسجد وجود ندارد که جشنواره محراب نیز منتقل کننده این تفکر است. 
حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی با اشاره به سخن امام حسن(ع) پیرامون موضوع مسجد، ادامه داد: غفلت و انحراف انسان از آنجایی آغاز می‌شودکه از مسجد فاصله می‌گیرد و جدایی انسان از مسجد سبب به دام افتادن او در دام شیطان می‌شود.
captcha