غدیر؛ استمرار نبوت و توحید
کد خبر: 3642008
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹

غدیر؛ استمرار نبوت و توحید

گروه معارف: رئیس ستاد دهه غدیر کشور گفت: باید با فرهنگ غدیر و عاشورا با دنیای امروز سخن بگوییم و اعلام کنیم غدیر استمرار نبوت و توحید است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، حجت‌الاسلام محمود نظری رئیس ستاد  دهه غدیر کشور امروز  23 شهریورماه در نخستین پیش همایش علمی تخصصی و هشتمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت که در سالن هلال احمر مازندران برگزار شد، گفت:  توحید بر اساس انسانیت بلا انکار است و شکر منعم که خدا داد لازم است.
وی افزود: انبیا برای هدایت و تبلیغ آرمان‌های ارزشی و الهی بشری آمدند که در این میان پیامبر خاتم  حضرت محمد(ص) با شریعت اسلام نقشه راه بشریت را  ترسیم کرد.
رئیس ستاد غدیر کشور  با بیان اینکه غدیر غنای فکری و بالندگی علمی دارد، تصریح کرد: غدیر به دور از تعصب، هادی جامعه بشری است و باید غدیر را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.
وی با بیان اینکه پیامبر هر چه دارد از خدا است و با فرمان الهی کار می‌کند، افزود: هدایت به واسطه انبیا برای بشریت آغاز شد و استمرار آن از بیابان غدیر تا قیامت است.
نظری با بیان اینکه وحشی‌گری در عالم را غدیر می‌تواند از بین ببرد، اظهار کرد: رسالت ستاد غدیر وحدت است و به تمام ادیان عالم اعلام می‌کنیم  می‌خواهیم از روی تفاهم، تعاون، همدلی و همفکری، غدیر را که نیاز بشر امروز است به دنیا معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه در هزار سال پیش امام علی(ع) فرمود: «سلونی قبل ان تفقدونی»؛ بپرسید از من قبل از آن که من از میان شما بروم، افزود: بشر امروز نیاز به شناخت دارد و ستاد دهه غدیر چند سالی است در حوزه غدیر شناسی گام‌هایی را برداشته و در زیر نظر آیت الله نظری توانست در راستای ترویج یک فرهنگ توحیدی عقلانی و اندیشه‌پردازی برای نسل‌های آینده تلاش کند و با دنیا امروز به دور از تعصب با نعرفت‌افزایی و شناخت به وحدت جوامع و ملل کمک کند.
نظری اظهار کرد: باید با فرهنگ دهه غدیر و عاشورا با دنیای امروز سخن بگوییم و اعلام کنیم غدیر استمرار نبوت و توحید است.
وی افزود: غدیر کمال عقلانی و بلوغ وجدانی است و امروز می خواهیم با دنیا گفتمانی  داشته باشیم که نتیجه بخش و وحدت آفرین باشد.

captcha