دانش‌آموزان منتخب جهان اسلام عقد اخوت بستند
کد خبر: 3642311
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

دانش‌آموزان منتخب جهان اسلام عقد اخوت بستند

گروه اجتماعی: دانش‌آموزان منتخب جهان اسلام با حضور در اجلاس «آیه‌های برادری» در مشهد پیمان برادری بستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از دفتر ارتباطات رسانه ای پایتخت فرهنگی جهان اسلام، در اجلاس «آیه‌های برادری»  که در مشهد با حضور جمعی از دانش آموزان جهان اسلام و فرزندان شهدا و به همت آستان قدس رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان استان روز گذشته 25 شهریورماه برگزار شد، حاضران با هدف اعلام برادری با تمام مسلمانان جهان، حمایت از مسلمانان جهان در مقابل کفار و رساندن ندای مظلومیت مسلمانان به گوش جهانیان،
در این مراسم مسعود شجره، موسس و مدیر سازمان حقوق بشر اسلامی در ارتباط اینترنتی از لندن، با اشاره به شبکه مسائل و مشکلات جهان اسلام، اظهار کرد: قتل عام مسلمانان در میانمار یک فاجعه جهانی علیه انسانیت است.
وی ادامه داد: شکنجه و کشتار مسلمانان میانمار ماجرای جدیدی نیست و از 14 سال قبل تجاوز و کشتار علیه مسلمانان این کشور وجود داشته است.
موسس و مدیر سازمان حقوق بشر اسلامی تصریح کرد: از سال ها قبل مسلمانان میانمار علاوه بر آن که برای ازدواج با یکدیگر باید از دولت میانمار اجازه می گرفتند، حق رفتن به دانشگاه را نیز نداشتند. مدیر سازمان حقوق بشر اسلامی گفت: تصور بر این بود زمانی که «آنگ سان سوچی» دارنده جایزه صلح نوبل زمام امور را در این کشور به دست بگیرد، این مسئله حل شود اما با آمدن او نسل‌کشی مسلمانان توسط بودایی‌ها شدت گرفت.
وی با بیان اینکه آن چه در میانمار انجام می‌شود، درست همانند کشتار و نسل‌کشی مسلمانان در بوسنی است، افزود: متأسفانه غیر از ایران، ترکیه و مالزی هیچ کشوری این کشتار را محکوم نکرده است.
شجره ادامه داد: فقط پس گرفتن جایزه صلح نوبل از آنگ سان سوچی کافی نیست بلکه باید او به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه محاکمه شود؛ زیرا هزینه نداشتن این جنایت برای وی سبب می‌شود روال نسل کشی مسلمانان به دیگر نقاط جهان نیز سرایت کند.
وی بیان کرد: به عنوان مسلمان، باید این اقدام را به هر وسیله محکوم کنیم و از نامه‌نگاری تا استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای دفاع از مسلمانان این کشور بهره ببریم.
تلاش استعمار برای تداوم تفرقه در جهان اسلام
علی کمیلی، دبیر اتحادیه امت واحده نیز گفت: طی چهار قرن اخیر استعمار ادامه داشته است، اما غربی‌ها نتوانسته‌اند وارد بیشتر کشورهای اسلامی شوند که علت این امر وجود قدرت‌های اسلامی بزرگ در این کشورها بوده است.
وی از تجزیه به عنوان حربه استعمار برای تفرقه افکنی میان کشورهای مختلف یاد کرد و افزود: جداسازی پاکستان و بنگلادش از هندوستان در همین راستاست، ضمن این که با توجه به حضور برخی اقوام همانند کردها در ایران، ترکیه و عراق، استعمارگران همواره در تلاش هستند تا زمینه های تفرقه افکنانه در میان این سه کشور را تداوم بخشند.
محمدکاظم دبیری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد نیز در این مراسم گفت: برای دفاع از مسلمانان سراسر دنیا و تشکیل امت واحد اسلامی نباید از هیچ کوششی دریغ کنیم.
وی افزود: مشهد از پایگاه‌های مهم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم است و می‌توان از ظرفیت‌های این شهر برای تشکیل امت واحد اسلامی بهره بیشتری برد.
گفتنی است، سخنرانی یک طلبه نیجریه ای و دو دانش آموز اهل سوریه، رونمایی و اکران مستند «امام باره» به کارگردانی محمدمهدی خالقی با موضوع ارادت اهل تسنن به اهل‌بیت(ع) و پیمان عقد اخوت دانش آموزان جهان اسلام، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
captcha