کارگاه «شناخت قرآن» با حضور قاری مصری در آلمان
کد خبر: 3642407
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
امروز برگزار می‌شود؛

کارگاه «شناخت قرآن» با حضور قاری مصری در آلمان

گروه بین‌الملل: کارگاه «شناخت قرآن» به زبان آلمانی امروز(25 شهریورماه) در مرکز همایش‌های برلین برگزار می‌شود.

کارگاه «شناخت قرآن» با حضور قاری مصری در آلمانسیدعلی موجانی، رایزن فرهنگی ایران در آلمان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر اظهار کرد: این کارگاه یک روزه برای اساتید، محققان و علاقمندان به شناخت قرآن با همکاری رایزنی فرهنگی در برلین برگزار می‌شود و ورود برای همگان به منظور شرکت در آن آزاد است.
 
وی افزود: در این کارگاه مباحث مختلفی از جمله داستان‌های مشترک کتب آسمانی و رویکرد قرآن، انجیل و تورات به داستان‌های دینی بررسی و تفاوت‌ها و تمایزهای این داستان در سه دین اسلام، مسیحیت و یهودیت نشان داده می‌شود و محمد عامر از مصر در این بخش سخنرانی می‌کند.
 
بررسی مقامات قرآن با حضور قاری مصری
 
موجانی تصریح کرد: ویژگی موسیقایی قرآن و درک تفاوت و تمایز بین مقامات قرآن و الحان و صوت‌های متعدد و متنوعی که توسط قاریان استفاده می‌شود نیز با حضور شیخ محمد محمود محمد فرج، از قاریان مصری در کارگاه برلین بررسی می‌شود و حسن صادقی، از اساتید مرکز امام علی(ع) فرانکفورت وی را در این مبحث یاری می‌کند.

رایزن فرهنگی کشورمان ادامه داد: خوشنویسی قرآن و تأثیر و جایگاه آن در بین مسلمانان از دیگر مباحث مورد بررسی در کارگاه خواهد بود و در آن حسن هاپکو از خطاطان مسلمان آلمان، شیخ بگلو از خوشنویسان کشورمان و صادقی از مرکز اسلامی امام علی علیه السلام فرانکفورت سخنرانی می‌کنند.
 
تجوید قرآن؛ از محورهای کارگاه

وی گفت: بخشی از کارگاه نیز به بررسی «تجوید قرآن و مسائل مرتبط با آن» اختصاص یافته است و مریم عمر از سوریه این مبحث را برای حاضران تبیین می‌کند.

سیدعلی موجانی همچنین یادآور شد: بحث و گفت‌و‌گو درباره میزان تأثیر قرآن در زندگی مسلمانان در جوامع مختلف نه به عنوان یک کتاب اعتقادی و دینی بلکه به عنوان اثری تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش از دیگر بخش‌های کارگاه خواهد بود.
 
وی در پایان تأکید کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل برداشت‌های غلط گروه‌های تکفیری افراطی، تصویر قرآن نزد مخاطبان اروپایی مخدوش و پرسش‌ها و ابهاماتی در این زمینه ایجاد شده است، با توجه به این مسئله کارگاه قرآنی برلین تلاش می‌کند به چنین ابهاماتی پاسخ دهد و تصویر صحیحی از قرآن را به مخاطبان اروپایی عرضه کند/.

کارگاه «شناخت قرآن» با حضور قاری مصری در آلمان
captcha