اختصاص اعتبارات فرهنگی دهیاری‌های مازندران به خانه‌های قرآن
کد خبر: 3642437
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

اختصاص اعتبارات فرهنگی دهیاری‌های مازندران به خانه‌های قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر عامل اتحادیه قرآنی مازندران گفت: بخشی از اعتبارات فرهنگی دهیاری‌ها به خانه های قرآنی اختصاص می‌یابد.

بهروز کریم‌نژاد، مدیر عامل اتحادیه قرآنی مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت: طی نشستی که با مديركل دفتر امور روستايي و شوراهای استانداری مازندران برگزار شد، مقرر شد از منابع فرهنگی دهیاری‌ها برای تقویت خانه‌های قرآنی استان هزینه شود.
وی افزود: استان مازندران با داشتن 300 موسسه قرآنی در مناطق شهری و 470 خانه قرآن روستایی دارد که نیازمند حمایت جدی از سوی نهادهای مسئول است.
وی افزود: خانه‌های قرآنی روستایی نقش مهمی در ترویج مفاهیم قرآن داشته و اغلب مدیران خانه قرآن استان از داشتن یک مکان مناسب قرآنی محروم و اغلب نیز امکانات مناسبی برای جذب قرآن آموزان ندارند.
کریم نژاد با اشاره به وجود روستاهای گردشگری در استان و  رواج گردشگری مذهبی تصریح کرد: ضرورت دارد در راستای تقویت فرهنگ بومی، دینی و قرآنی و نیز برای مبارزه یا آسیب‌های فرهنگی در توسعه فعالیت های قرآنی روستاها همت شود.
وی افزود: طی نشستی با جان‌الله عبدی، مدير كل دفتر امور روستايي و شوراها استانداری مازندران مقرر شد اقدامات ویژه‌ای برای رونق خانه‌های قرآنی در روستاهای استان انجام شود که اختصاص اعتبار فرهنگی روستا یکی از این اقدامات است.
وی از توجه مدير‌كل دفتر امور روستايي و شوراها استانداری مازندران به امور فرهنگی و خانه‌های قرآن روستاهای استان تشکر کرد.
اختصاص اعتبارات فرهنگی دهیاری‌ها به خانه‌های قرآن
captcha