برنامه‌های قرآنی آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی جدید
کد خبر: 3642615
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

برنامه‌های قرآنی آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی جدید

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه از سال گذشته بسته فرهنگی تحت عنوان «ندای رحمت» که مجموعه‌ای از شیوه‌نامه و برنامه‌های کاری مربیان مدارس را شامل می‌شود، در سطح مدارس توزیع شده است، گفت: در این بسته مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و آنچه که یک مربی و مدیر قرآنی باید در حوزه قرآن، عترت و نماز بداند، بیان شده است.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در رابطه با برنامه‌های قرآنی این وزارتخانه در سال تحصیلی جدید، ابراز کرد: از سال گذشته بسته فرهنگی تحت عنوان «ندای رحمت» که مجموعه‌ای از شیوه‌نامه و برنامه‌های کاری مربیان مدارس را شامل می‌شود، در سطح مدارس توزیع شده است.
وی با بیان اینکه در این بسته مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و آنچه که یک مربی و مدیر قرآنی باید در حوزه قرآن، عترت و نماز بداند، آمده است، افزود: این برنامه شامل طرح‌های هر سه حوزه ارزشمند آموزش‌وپرورش و کمیسیون علمی قرآن است.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: همچنین در مدارس بحث دارالقرآن‌ها، موضوعات قرآنی، امام‌شناسی، توسعه و تقویت اجرایی کردن سند تحول و تقویت اقامه نماز در مدارس کشور جزو فعالیت‌های محوری آموزش‌وپرورش به شمار می‌رود.
مسیب‌زاده در خصوص دیگر برنامه‌های آموزش‌وپرورش نیز عنوان کرد: از دیگر فعالیت‌های دینی محوری می‌توان به محافل انس با قرآن، طرح «احلی من‌العسل» و ... اشاره کرد.
captcha