آیت‌الله معصومی، عضو سابق مجلس خبرگان درگذشت
کد خبر: 3643124
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴

آیت‌الله معصومی، عضو سابق مجلس خبرگان درگذشت

گروه سیاست و اقتصاد: آیت‌الله علی اصغر معصومی، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری پس از تحمل یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی آیت‌الله علی اصغر معصومی، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری که از اسفند ماه گذشته در بستر بیماری بود، درگذشت.
مرحوم آیت الله علی اصغر معصومی در سال 1305 در روستای ابرسج شاهرود متولد شد و پس از پایان دروس مقدماتی جهت ادامه تحصیل به مشهد مقدس عزیمت کرد.
وی در مشهد از محضر اساتیدی همچون آیت الله العظمی حاج سید هادی میلانی، آیت الله مرحوم حاج میرزا جواد تهرانی، آیت الله مرحوم میرزا هاشم قزوینی، آیت الله سید حاج احمد مدرس یزدی، کسب فیض نمود و سپس عازم نجف اشرف شد و در محضر آیات عظام و مراجع تقلید بنام تشیع به مدت 15 سال به شاگردی پرداخت و بعد از رسیدن به درجه اجتهاد به ایران بازگشت.
آیت الله معصومی قبل از پیروزی انقلاب پس از شروع مبارزات از مشهد مقدس، به علی آباد گرگان تبعید و در دوره جدید مبارزات و هدایت مردم در تظاهرات و حرکتهای انقلابی علیه طاغوت در علی آباد گرگان دستگیر و به سمیرم اصفهان و سپس به بندر لنگه تبعید شد.
وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از اعضای ستاد استقبال حضرت امام(ره) درسال 1357 شمسى بود، وی به درخواست مردم تربت حیدریه و دستور مستقیم حضرت امام خمینی (ره) امامت جمعه این شهرستان را تقبل نمود و در این شهرستان ضمن تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی به تدریس درس خارج فقه و اصول پرداخت.
عضو مجلس خبرگان رهبری طی چهار دوره، امام جمعه تربت حیدریه به مدت 22 سال و ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، تاسیس حسینه در شاهرود، بانی مسجد جامع شهرستان تربت حیدریه، احداث مدارس غیر انتفاعی و خوابگاه دخترانه دانشگاه آزاد اسلامی در تربت حیدریه برخی از فعالیتهای وی به شمار می‌رود.
captcha