میثاق دانش‌آموزان با حضرت قاسم(ع)/ فعالیت 34 هزار هیئت در مدارس
کد خبر: 3643174
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
مسیب‌زاده خبر داد:

میثاق دانش‌آموزان با حضرت قاسم(ع)/ فعالیت 34 هزار هیئت در مدارس

گروه جامعه: مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش از فعالیت بیش از 34 هزار هیئت مذهبی دانش‌آموزی و 700 هیئت فرهنگیان در مدارس خبر داد و گفت: دانش‌آموزان با حضرت قاسم(ع) میثاق می‌بندند.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ماه محرم در مدارس گفت: بیش از 34 هزار هیئت مذهبی دانش‌آموزی و 700 هیئت فرهنگیان در مدارس عهده دار بزرگداشت ایام عزای حسینی در مدارس هستند.

مسیب‌زاده به برگزاری مراسم سخنرانی، سوگواری، قرائت زیارت عاشورا توسط هیئت‌های دانش‌آموزی در مدارس اشاره و عنوان کرد: مراسم مذهبی ماه محرم با محوریت دانش‌آموزان در مدارس اجرایی می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره احلی من العسل طی پنجم مهرماه، مصادف با ششم محرم خبر داد و گفت: این اجتماع بزرگ دانش‌آموزی با محوریت میثاق با حضرت قاسم(ع) طی پنجم مهرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مسیب‌زاده با بیان اینکه اعضای هیئت‌های دانش‌آموزی، محصلان مقطع متوسطه اول و دوم هستند، عنوان کرد: این سوگواره حسینی برای دانش‌آموزان تهرانی در میدان امام حسین(ع) و برای شهرستان‌های تهران در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش از نکات بارز این سوگواره را شکل‌گیری فعالیتی مشارکتی در ستاد سوگواره احلی من‌العسل دانست و گفت: هیئت رزمندگان اسلام، شهرداری تهران، سازمان اوقاف و امور خیریه، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و بسیج دانش‌آموزی در برگزاری این سوگواره مشارکت دارند.

وی میزان مشارکت پسران دانش‌آموز را در سوگواره احلی من العسل سال گذشته بیش از چهار میلیون نفر برشمرد و عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از این تعداد در مراسم میثاق با حضرت قاسم(ع) حضور پیدا کنند.
captcha