کاهش بیماری‌ها در حج 96
کد خبر: 3643220
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کولیوند عنوان کرد:

کاهش بیماری‌ها در حج 96

گروه سلامت: معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت از کاهش میزان بیماری‌ها و تعداد بیماران در حج 96 خبر داد و گفت: آموزش‌های پیش از اعزام در خصوص رعایت بهداشت، عامل کاهش بیماری‌های حج بوده است.

پیرحسین کولیوند، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه از نظر پزشکی و بهداشتی حج 96 وضعیت خوبی داشت، گفت: آموزش‌های بهداشتی و مراقبتی که قبل از اعزام به حجاج داده شد، بسیار خوب بود و نتایج مثبتی در پی‌داشت.

وی ادامه داد: مرکز پزشکی در قسمت آموزش‌های قبل از اعزام قوی عمل کرد و موفق بود که البته بیشتر این موفقیت را مرهون قبول و عمل زائران به توصیه‌ها هستیم. زائران به خوبی مسائل بهداشتی را رعایت کردند و همین مسئله موجب شد که سطح بیماری‌ها پایین بیاید.

کولیوند با تأکید بر اینکه علی‌رغم همه این مسائل آنفولانزا و سرماخوردگی در بین حجاج وجود دارد، گفت: زائران ایرانی با زائران سایر کشورها در اتوبوس‌ها، سرویس‌های بهداشتی و ... کنار هم هستند و همین موجب انتقال بیماری می‌شود که البته تعداد ابتلاها چشم‌گیر نبود و وضعیت سلامت و خدمات پزشکی حج 96 بسیار عالی بود به نحوی که مردم راضی بودند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا توصیه شما همچنان به حجاج در هنگام بازگشت این است که روبوسی نکرده و دست ندهند؟ گفت: هر قدر همه بهداشت را رعایت کنند بهتر است.

captcha