افتتاحیه نشست فعالان قرآنی دانشجویی کشور + عکس
کد خبر: 3643285
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

افتتاحیه نشست فعالان قرآنی دانشجویی کشور + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: نشست سه روزه فعالان قرآنی دانشجویی کشور با هدف همفکری و هم‌افزایی برای تشکیل اتحادیه سراسری شب گذشته، 26 شهریورماه آغاز به کار کرد.

افتتاحیه نشست فعالان قرآنی دانشجویی کشور + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست سه روزه «گردهمایی فعالان قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور» شب گذشته، 26 شهریورماه در سالن همایش‌های اردوگاه صاحب‌الزمان(عج) واقع در شهرک شهید محلاتی تهران آغاز شد.
سجاد مردانه، دبیر نشست طی سخنانی با ابراز خرسندی از تشکیل اتحادیه خاطرنشان کرد: جامعه قرآنی دانشجویی کشور، متولی و متخصص قرآنی ندارد اما در زمینه‌های دیگر تعداد قابل توجهی از متخصصان مشغول فعالیت هستند بنابر این فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها باید توسط دانشجویان قرآنی برگزار شود.
مردانه افزود: دانشجویان در تمام زمینه‌ها باید با قرآن انس بگیرند و در زمینه‌های قرآنی به طور تخصصی فعالیت داشته باشند نه اینکه فقط به دنبال این باشند که زیرمجموعه وزارت علوم یا سازمان دیگری فعالیت کنند.
وی با تشکر از حضور دانشجویان و مسئولان خواستار بررسی دقیق کار اتحادیه و پیگیری مداوم آن شد و افزود: این بحث نه تنها در فضای دانشجویی بلکه در تمام کشور باید بدین نحو پیش برود، لذا پیشنهاد ایجاد زیرساختی را داشته تا اتحادیه با روندی صحیح پیش برود.
مردانه دبیر گردهمایی ادامه داد: در فرآیند تشکیل «افق»(اتحادیه فعالان قرآنی دانشگاه‌ها)، کشور را به ۷ منطقه تقسیم کردیم و توانستیم با فعالان قرآن و عترت دانشگاه‌‌های سراسر کشور ارتباط گرفته و با کمک آن‌ها شورای اندیشه‌ورز را تشکیل دهیم که تمام استان‌ها در این شورا نماینده دارند.  
وی افزود: برنامه‌هایی در جهت توانمند کردن افراد عضو اتحادیه انجام شد تا در کار تشکیلاتی تقویت شوند و برنامه‌های خود را با تاثیرگذاری بیشتری در بین گروه‌های مخاطب دانشجویی انجام دهند.
مردانه در پایان از رونمایی از اساسنامه اتحادیه خبر داد و گفت: بحث پیش نویس اساسنامه اتحادیه با نظر و رای دانشجویان تصویب می‌شود و سپس، پیگیری حقوقی آن انجام خواهد ‌شد.
یار باشید و نه بار جدید!

در ادامه افتتاحیه این نشست که نمایندگانی از دانشگاه‌های سراسر کشور به آن دعوت شده‌اند، محمدعلی خواجه‌پیری، رئیس کارگروه قرآن و عترت قرارگاه خاتم‌الاوصیاء(عج) به ایراد سخنرانی پرداخت.
خواجه‌پیری گفت: اگر ما دانشگاه را به مانند اجتماع تصور کنیم، کانون‌ها و مجموعه  فعالیت‌های دانشجویی قرآن و عترت به مثابه موسسات مردمی این اجتماع هستند، همانطور که موسسات مردمی عقبه استراتژیک نظام و تفکر اسلامی هست، این فعالیت هم عقبه استراتژیک دانشگاه است، لذا باید این کتاب محکم گرفته شود، همچون حضرت یحیی(ع) که قرآن درباره‌اش می‌فرماید: «يَا يَحْيَى خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ»
وی افزود: مهمترین کارکرد فعالیت‌های دانشجویی در زمینه قرآن، ایجاد کانون تفکر قرآنی در دانشگاه است.  
فعال قرآنی کشورمان خاطرنشان کرد: نباید این کانون‌ها جور کم‌کاری نهادهای رسمی در ساختار دانشگاه را به دوش بکشند زیرا نهادهایی که دارای اعتبار رسمی هستند و وظیفه قرآنی دارند، برای رفع تکلیف یا از روی بی‌انگیزگی و ناتوانی این وظیفه را به سمت کانون‌ها حواله می‌دهند؛ در حالی که کانون‌ها نباید خود را در فعالیت‌های ساده و دم‌دستی محصور کنند و نیز نباید به عنوان ابزاری برای نهادهای رسمی باشند، بلکه باید استقلال خودشان را حفظ کنند؛ چرا که هم ساحت قرآن اجل است و هم ساحت دانشجویان که از سرمایه جوانی برخوردار و صفای دل برخوردار هستند.  
وی در پایان خطاب به حاضران در نشست توصیه کرد: حال که در این مسیر وارد شده‌اید، سعی کنید یار باشید و نه بار جدید برای مجموعه‌‌های قرآنی کشور.  
یادآور می‌شود این نشست سه روزه با سخنرانی مسئولان، دانشجویان و فعالان قرآنی کشور در حال پیگیری است که اخبار آن متعاقبا اعلام می‌شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۲۷ - ۱۱:۳۶
1
0
برپایی مراسم باعث انس بیشتر دانشجویان با قرآن می‌شود
captcha