ترویج فرهنگ عاشورا وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرايی كشور است
کد خبر: 3643290
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

ترویج فرهنگ عاشورا وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرايی كشور است

گروه جامعه:‌ مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ عاشورا وظیفه تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی كشور است گفت: شهرداری تهران نیز در این راستا با برگزاری نمایشگاه عطر سیب به دنبال حمایت از هیئت‌های مذهبی و ترویج فرهنگ عاشورا است.

امین یاوری، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ‌اثرگذاری نمایشگاه‌های مذهبی و فرهنگی همچون عطر سیب در توسعه شعائر مذهبی به ویژه تاسوعا، عاشورای و اربعین حسینی، گفت: تلاش شده تمامی تجهیزات و لوازم مورد استفاده در هیئات مذهبی با قیمت مناسب در این نمایشگاه عرضه شود تا هیئت‌ها برای برگزاری مراسم عزاداری با مشکلات مالی مواجه نباشند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران تاکید کرد: توسعه و ترویج فرهنگ عاشورا وظیفه تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی كشور است و با همین نگاه شهرداری تهران با برگزاری نمایشگاه عطر سیب به دنبال حمایت و تهیه اقلام هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و مساجد در ایام محرم و ترویج فرهنگ عاشورا است.

وی با بیان اینکه برترین‌های عرضه‌کننده لوازم و تجهیزات صوتی و فنی را به نمایشگاه عطر سیب برای ارائه خدمات مطلوب دعوت کرده‌ایم، اضافه کرد: مواد غذایی شامل حبوبات، گوشت، مرغ و امثال آن با تخفیف مناسب و تنها ویژه این نمایشگاه عرضه می‌شود.

مدیر‌کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری با بیان اینکه تلاش شده تا تمام هیئت‌ها از خدمات ارایه شده بهره‌مند شوند گفت: همكاران ما در اداره كل فرهنگی شهرداری تهران با تصحیح نقاط ضعف نمایشگاه گذشته به دنبال بهبود شرایط کیفی برگزاری نمایشگاه پانزدهم بوده‌ایم كه تا حد زيادی توانسته‌اند رافع معضلات باشند.

یاوری با اشاره به چيدمان صحيح غرفه‌ها در این نمایبشگاه گفت: شهروندان و مسئولین هیئت‌ها به سادگی می‌‌توانند نیازمندی خود را سنجیده و آن را مرتفع سازند.

گفتنی است پانزدهمین نمایشگاه عطر سیب ۲۰ شهریورماه در بوستان ولایت افتتاح و تا ۲۹ شهریورماه برپا بوده و کالاهای مورد نیاز هیئت‌های مذهبی شامل اقلام صوتی، لوازم آشپزی، پرچم، لباس، زنجیر و طبل با قیمت مناسب عرضه می‌کند.
captcha