اعزام بیش از 300 نفر از پزشکان فارس برای اربعین 96
کد خبر: 3643417
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
بهارلوئی به ایکنا خبر داد:

اعزام بیش از 300 نفر از پزشکان فارس برای اربعین 96

گروه سلامت: رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس از اعزام بیش از 300 پزشک و کادر پزشکی به کربلای معلا برای خدمت‌رسانی در اربعین 96 خبر داد.

فرخ بهارلویی، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از حضور بیش از 300 نفر اعضای کادر پزشکی بسیجیان این استان در راهپیمایی اربعین خبر داد.
وی تصریح کرد: از سه سال قبل یک کار ابتکاری و جهادی توسط بسیج جامعه پزشکی استان برای خدمت‌رسانی پزشکی به زوار اربعین حسینی آغاز شده است که امسال نیز با برنامه‌ریزی‌ سعی‌ داریم بیش از 200 نفر متخصص پزشکی، پزشک عمومی، پیراپزشک، پرستار، بهیار و بهورز را به همراه 100 دانشجوی علوم پزشکی را به کربلای معلا اعزام کنیم.
بهارلویی بیان کرد: تیم‌های پزشکی بسیج جامعه پزشکی استان فارس با هماهنگی موکب احمد بن موسی(ع)، که موکب مرکزی استان فارس است در خدمت عتبه حضرت ابوالفضل العباس(ع) و عتبه حضرت امام حسین(ع) بوده و در درمانگاه‌های مرکزی کربلا مستقر شویم.
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس عنوان کرد: دانشجویان علوم پزشکی مسیر راهپیمایی مستقر شده و به ارائه کمک‌های اولیه به زوار پردازند و اما اعضای بسیج در کربلا مستقر می‌شوند.
وی با اشاره به برگزاری بیش از 30 جلسه کاری برای تدوین نحوه عملیات این اظهار کرد: طی این سه سال که این کار آغاز شده استقبال زیادی از اعزام کادرهای پزشکی غیر از پزشکان حج و زیارت به راهپیمایی اربعین شده است که این کار هم از سوی سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس انجام می‌شود.
بهارلویی افزود: استقبال زیاد جامعه پزشکی امسال به‌حدی بود که ما مجبور شدیم ثبت نام‌ها را با تأخیر از هفته گذشته آغاز کنیم و به احتمال زیاد تا اواخر هفته آینده نیز آن را تمدید خواهیم کرد، از سوی دیگر با توجه تعداد ثبت‌نام به احتمال زیاد مجبور به انتخاب در بین ثبت‌نام‌شدگان شویم.
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس با بیان اینکه از استان‌های دیگر نیز برای حضور در این تیم اعزامی اعلام آمادگی شده است، گفت: درخواست‌های زیادی از سراسر کشور به‌ویژه استان‌های دیگر برای اعزام به راهپیمایی اربعین در قالب این تیم پزشکی شده به ما ارسال شده است اما اولویت اصلی ما پزشکان و پیراپزشکان استان فارس است.
بهارلویی در رابطه انتقال تجهیزات داروئی و بیمارستانی به کربلا عنوان کرد: بخشی از تجهیزات ما از طریق مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر تأمین و به کربلا انتقال داده می‌شود، بخش دیگر از طریق همکاران خود در سپاه انجام می‌شود.
captcha