مسابقات جام ملی سرعت پهپادها در دانشگاه شهرکرد آغاز شد
کد خبر: 3643431
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸

مسابقات جام ملی سرعت پهپادها در دانشگاه شهرکرد آغاز شد

گروه اجتماعی: دومین دوره مسابقات جام ملی سرعت پهپادها با حضور ۵۸ تیم در دانشگاه شهرکرد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری و به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی فرقانی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح این مسابقات اظهار داشت: دومین دوره مسابقات جام ملی سرعت پهپادها با حضور 137 دانشجو در قالب 58 تیم از امروز به مدت 2 روز در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود.
وی با اشاره به افزایش 4.83 درصد تعداد تیم‌ها نسبت به دوره گذشته افزود: 58 تیم شرکت‌کننده در 3 لیگ سرعت، امداد، اکتشاف و ضدتروریست و نمایشگاهی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی-دانشجویی رباتیک و مکاترونیک با بیان اینکه در لیگ سرعت 4 تیم، در لیگ امداد، اکتشاف و ضد تروریست 3 تیم و در لیگ نمایشگاهی نیز غرفه برتر معرفی و تجلیل می‌شوند، بیان کرد: در این دور از مسابقات تیم‌هایی از استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان ‌شرقی، فارس، خراسان‌ رضوی و چهارمحال و بختیاری و شهرهای شمالی کشور حضور دارند.
فرقانی خاطرنشان کرد: کاربردی کردن فناوری بومی تولید پهپاد متناسب با نیاز داخلی، استعدادیابی و جلوگیری از خروج نخبگان، ایجاد تعامل با مراکز خصوصی و اتصال بین دانشگاه و صنعت برای انجام فعالیت‌های پژوهشی و ایجاد زمینه کسب و کار پویا در حوزه دانشجویی از اهداف برگزاری مسابقات جام ملی سرعت پهپادها است.
وی تصریح کرد: مسابقات جام ملی سرعت پهپادها با همکاری سپاه پاسداران و تیپ 44 قمر بنی‌هاشم(ع)، قرارگاه خاتم‌الانبیا، دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان، معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و صنایع هواپیماسازی ایران و سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.
به گزارش تسنیم، در حاشیه این مسابقات نمایشگاه ابتکارات و کسب و کارهای فن‌آور نیز به همت اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی رباتیک و مکاترونیک دانشگاه شهرکرد افتتاح شد.
captcha