خبرهای خوب برای بازی‌سازان در مراسم رونمایی
کد خبر: 3643445
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹

خبرهای خوب برای بازی‌سازان در مراسم رونمایی

گروه شبکه‌های اجتماعی: مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مراسم رونمایی از دو بازی ایرانی خبرهای خوبی را برای بازی‌سازان ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم رونمایی از دو بازی ایرانی، پیش از ظهر امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
حسن کریمی‌قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با اشاره به تعداد مهمانان بسیار در مراسم رونمایی از بازی‌های ایرانی گفت: این مراسم یکی از شلوغ‌ترین مراسم‌های رونمایی بازی است و خوشحالیم که امروز با حضورتان ثابت کردید که بازی، امری جدی است و مسئولان هم باید این حوزه را جدی بگیرند.
وی افزود: 23 میلیون گیمر ایرانی در کشور وجود دارد که روزانه بطور متوسط 80 دقیقه بازی می‌کنند. همچنین هفت هزار نفر در لیگ بازی‌ها شرکت کرده‌اند و یا دو هزار و سیصد نفر در همایش TGC حضور داشتند و همه این اعداد و رقم‌ها نشان می‌دهد که ما بازی‌سازان، جمعیت‌مان قابل توجه بوده و باید به همه نشان دهیم که بازی‌های رایانه‌ای، صنعت قابل توجهی است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین وظایف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حمایت از تولید بازی‌ها به لحاظ زیرساختی است و تا پایان سال آئین‌نامه حمایت از بازی‌سازان منتشر خواهد شد که براساس این آئین‌نامه شرکت‌ها و بازی‌سازان رتبه‌بندی می‌شوند.
وی با اشاره به دیگر خبر خوب برای بازی‌سازان مبنی بر اعطای کارت بازی‌سازی به بازی‌سازان گفت: با اعطای این کارت به بازی‌سازان، هویت حقوقی اشخاص در داخل کشور مشخص می‌شود.
کریمی‌قدوسی اظهار کرد: بالغ بر 10 میلیارد ریال از بازی‌‌سازان تا پایان سال حمایت خواهیم کرد و بازی‌سازان می‌توانند بازی‌های‌شان را ارسال کنند و براساس تفاهم‌نامه‌ای، حمایت‌های بلاعوض از آنها خواهیم داشت.
وی افزود: دو بازی که امروز قرار است رونمایی کنیم از میان پنج بازی مورد تأیید داوران همایش TGC انتخاب شده است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: بنیاد ملی بازی بازی‌های رایانه‌ای توجه ویژه‌ای به محتوای بازی‌ها دارد و در آئین‌نامه‌ای پارامترها را مشخص کرده و براساس آن از بازی‌ها حمایت می‌شود.
وی بیان کرد: معتقدیم همه نوع بازی باید ساخته شود؛ چراکه ذائقه و سلایق مخاطبان متفاوت است اما تلاش‌مان این است که محتوا مطابق با فرهنگ مردم کشور باشد.

بازی سوم به مراسم رونمایی نرسید
در ادامه متین ایزدی، معاون ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: بازی‌هایی که هرماه رونمایی می‌شوند، براساس ثبت‌نامی است که بازی‌سازان می‌کنند و بازی‌های طی پروسه‌ای به رقابت قرار می‌گیرند و امروز قرار بود سه بازی رونمایی شد که به دلیل آماده نبودن بازی پسرخوانده به دلیل آماده نشدن بازی براساس استانداردها از دور رونمایی حذف شد.

در ادامه گروه موسیقی اتاق به اجرا پرداختند و دو بازی قفس و لایو تی‌وی تایکون رونمایی شد.
همچنین بازی قفس، داستان تلاش یک حیوان محبوس در قفس برای فراز از کشتارگاه است. داستان از آنجا شروع می‌شود که در حومه یک شهر کشتارگاهی وجود دارد که حیوانات مختلف را شکار کرده و آنها را برای استفاده از فرآورده‌های مختلفی همچون پوست، مو و گوشت، کشتار می‌کنند.
بازی لایو تی وی تایکون، ساخته تیم اسید گیرین گیمز، یک بازی مدیریتی برای تلفن‌های همراه است؛ ولی نه مثل بازی‌های مدیریتی دیگری که تا به حال دیده‌اید! در این بازی هر بازیکن مدیر شبکه تلویزیونی خودش است و باید با ساخت یا خرید برنامه‌های مناسب برای شبکه‌اش و پخش کردن به موقع آنها، بیشترین تعداد بیننده‌ها را بدست آورده و درآمد شبکه‌اش را هرچه بیشتر کند.

captcha