گفت‌و‌گوی دینی؛ عامل هدایت جوامع بشری و تغییر نگاه به ادیان
کد خبر: 3643481
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
سفیر اتریش در تهران عنوان کرد:

گفت‌و‌گوی دینی؛ عامل هدایت جوامع بشری و تغییر نگاه به ادیان

گروه بین‌الملل: اشتفان شولتز گفت: امروز جوامع جهانی نگاهشان را به پیروان ادیان تغییر داده‌اند و این از تأثیرات برگزاری نشست‌های گفت‌وگوی ادیان است.

گفت‌و‌گوی دینی؛ عامل هدایت جوامع بشری و تغییر نگاه به ادیانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اشتفان شولتز، سفیر اتریش در تهران امروز(27 شهریورماه) در سخنرانی خود در آیین افتتاحیه هفتمین دور گفت‌وگوهای دینی ایران و اتریش در این سازمان، ضمن ابلاغ سلام وزیر خارجه اتریش و با اشاره به تاریخ تمدنی دو کشور، از ریشه و سابقه طولانی گفت‌وگوی ادیان بین دو كشور یاد كرد.

شولتز در ادامه با تأكید بر اینكه این گفت‌وگوها برای دولت اتریش بسیار باارزش است، گفت: خوشحالم كه امروز به همراه علمای برجسته ایرانی به بررسی موضوع آزادی، اختیار انسان و مسئولیت آن در قبال طبیعت با توجه به تنوع فرهنگی و با دید جهانی می‌پردازیم.
 
اشتفان شولتز بیان كرد: این گونه نشست‌ها سبب هدایت جامعه بشری می‌شود. تاریخ گفت‌وگوی ایران و اتریش ۲۵ ساله است و همواره در این گفت‌وگوها به مفاهیم دینی اشاره شده است. مسئولیت ما در قبال محیط زیست و طبیعت زیاد و این مسئولیت غیرقابل انکار است.
 
وی افزود: انتخاب این عنوان برای این دور از گفت‌وگوها یک انتخاب دو طرفه و آینده‌نگری است و تبادل افکار ادیان در این زمینه باعث می‌شود که به فرهنگ طبیعت که اصل و ریشه انسان است، برگردیم.
 
سفیر اتریش در تهران ادامه داد: ما در قبال طبیعت یک مسئولیت جهانی داریم و در این نشست‌ها و گفتمان‌ها با ارائه دیدگاه‌های خود باید به یک اندیشه و نظر متقابل از حقوق انسان، طبیعت و آزادی برسیم تا از این طریق صلح و عدالت در جهان محقق شود.
 
اشتفان شولتز در بخش دیگری از سخنان خود تأكید كرد: این گفت‌وگوها سبب می‌شود که ما به راه‌حل‌های مناسبی برسیم و در این عرصه نیازمند صبر و ممارست هستیم.
 
وی همچنین گفت: در سال ۲۰۱۵ میلادی بین وزارت امور خارجه اتریش و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، یادداشت تفاهمی برای توسعه گفتمان دینی امضا شد و از همین رو امروز جوامع جهانی نگاهشان را به پیروان ادیان تغییر داده‌اند و این نشست‌ها تأثیرات قابل توجهی داشته است.
 
اشتفان شولتز رابطه ایران و اتریش را یک رابطه ۵۰۰ ساله برشمرد و گفت: این رابطه ساختارمند و هدفدار است. از این رو، مسئولیت ما در قبال طبیعت و محیط زیست بسیار زیاد است و لازم است اهداف این دور از گفت‌وگوها را به جهانیان معرفی كنیم/.

captcha