اعزام 900 بانوی مبلغ جامعه الزهرا در دهه اول محرم
کد خبر: 3643554
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲

اعزام 900 بانوی مبلغ جامعه الزهرا در دهه اول محرم

گروه حوزه‌های علمیه: بیش از 900 بانوی مبلغ از سوی جامعه الزهرا(س) در دهه اول محرم به سراسر کشور اعزام می شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی جامعه الزهراء(س)، حجت الاسلام والمسلمین حسین تهرانی، 27 شهریور در نشستی خبری با اشاره به اهمیت تبلیغ معارف دینی برای اقشار مختلف به ویژه بانوان بیان داشت: جریان محرم و صفر ظرفیت انجام کارهای عظیم تبلیغی دارد و بر اساس بیان برخی علما، مجلس عزای امام حسین(ع) امر مستحبی است که از درون آن امور واجبی سر بر می آورد که پایداری و عمیق شدن مسائل دینی وابسته به این امور واجب است.
وی در تشریخ فعالیت های انجام شده برای اعزام مبلغان جامعه الزهرا(س) به راه اندازی سامانه اعزام مبلغ جامعه الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: تاکنون 903 نفر برای اعزام دهه اول محرم در این سامانه ثبت نام کرده اند که پس از ارزیابی و تشکیل پرونده تبلیغی برای آنها، حکم تبلیغی این خواهران صادر و به مناطق مختلف کشور اعزام می شوند.
معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(سلام الله علیها) با اشاره به برگزاری همایش دو روزه مبلغان زینبی با هدف بالا بردن سطح آگاهی ها و مهارت های تبلیغی مبلغان این موسسه علمی آموزشی اظهار داشت: بیش از 700 نفر از طلاب خواهر مقیم قم به مدت دو روز از صبح پنجشنبه 23 شهریور تا ظهر جمعه 24 شهریور ماه در این همایش شرکت و از مطالب مطرح شده در شش کارگاه جانبی آن استفاده کردند.
حجت الاسلام تهرانی درباره موضوعات این کارگاه بیان داشت: کارگاه های پرسش و پاسخ اعتقادی، روش های نوین تبلیغ، روش بیان احکام شرعی، روش کار تبلیغی در مدارس، روش پاسخگویی به شبهات عاشورایی و روش شناخت و بیان حدیث در این همایش دو روزه تشکیل شد.
وی با اشاره به رضایت بالا و ارزیابی خوب طلاب از کارگاه های برگزار شده، ادامه داد: محتواهای ارائه شده در این کارگاه ها جهت استفاده طلابی که موفق به حضور در این همایش نشدند و نیز طلاب مقیم شهرستان های مختلف  در سایت جامعه الزهرا(س) بارگذاری شد و مقرر شد در آینده نیز کارگاه های تبلیغی به صورت مجازی برای طلاب شهرستانی برگزار شود.
معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(سلام الله علیها) پشتیبانی علمی از مبلغان در ایام تبلیغ را یکی از اقدامات این معاونت در دهه اول محرم امسال اعلام کرد و بیان داشت: اعطای بسته فرهنگی به خواهران مبلغ از دیگر برنامه هایی بود که مورد استقبال مبلغان قرار گرفت.
حجت الاسلام تهرانی در ادامه به اعطای حکم تبلیغی بانوان مبلغ اشاره کرد و گفت: برای بانوانی که همراه همسرانشان به تبلیغ می روند حکم تبلیغی داده می شود و برای خواهران غیر ایرانی جامعه الزهرا(سلام الله علیها) که در کشور خود ساکن هستند حکم تبلیغی ارسال می شود که در پایان باید گزارش عملکرد خود را به معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(سلام الله علیها) ارسال کنند.
معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: تا امروز صبح 120 حکم تبلیغی برای ثبت‌کنندگان در سامانه اعزام مبلغ جامعه الزهرا(س) صادرشده است و این احکام برای بانوانی که در شهرستان‌ها حضور دارند نیز ارسال می شود.
حجت الاسلام تهرانی اظهار داشت: امسال حدود 900 مبلغ به سراسر کشور اعزام می شوند و پیش بینی می کنیم حدود 300 بانوی مبلغ غیر ایرانی نیز که اکنون در کشورهای خود مقیم هستند با اخذ حکم از جامعه الزهرا در همان کشورهایشان مشغول تبلیغ شوند.
وی در ادامه گفت: بانوانی که امکان به همراه بردن محارم خود را در ایام تبلیغ ندارند به صورت گروهی اعزام می‌شوند.
معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) با تأکید بر رضایت ارگان‌ها و مراکز مختلف از عملکرد تبلیغی مبلغان جامعه الزهرا(س) خاطرنشان کرد: طرح تبلیغی امین به درخواست و سفارش آموزش‌وپرورش انجام شد و به دلیل عملکرد مثبت بانوان مبلغ جامعه الزهرا(س)، هم‌اکنون نیز ارگان‌های مختلف از این موسسه درخواست اعزام مبلغ دارند و این در حالی است که خواهران مبلغ عمدتاً به‌صورت جهادی و با هزینه شخصی خود به امر تبلیغ می‌پردازند.
معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) در پایان بیان داشت: برای مجالس عمومی بانوان در سطح شهر قم بیش از 50 تقاضای اعزام مبلغ  داشته‌ایم و کسانی که مجالس خانگی دارند می‌توانند از جامعه الزهرا(سلام‌الله علیها) درخواست مبلغ داشته باشند.
captcha