جذب بیش از ۸۰۰ طلبه در سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه آذربایجان غربی
کد خبر: 3643566
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵

جذب بیش از ۸۰۰ طلبه در سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه آذربایجان غربی

گروه اجتماعی: مدیر کل حوزه های علمیه آدربایجان غربی از ورود ۸۶۰ طلبه به حوزه های علمیه استان در آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 27 شهریورماه حجت الاسلام راحلی مدیر کل حوزه های علمیه آدربایجان غربی در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران که با حضور نماینده مجلس خبرگان رهبری در سالن اجلاس اداره برق ارومیه برگزار شد اظهار کرد: طی دوسال گذشته آذربایجان غربی با وجود اقوام متفاوت رتبه یک کشوری را در جذب طلاب داشته است و پیش بینی می شود امسال نیز همانند سال های گذشته این استان حائز رتبه یک کشور باشد و این امر برای آذربایجان غربی باعث افتخارت و مسرت است که مردم با اشتیاق به کسب علم اهل بیت میپردازند.

وی افزود: بیش از ۸۰۰ فارع التحصیل طلبه در سطح ۲ استان داریم که بیش از ۲۰۰ نفر از این رقم را شهرستان ها به خود اختصاص می دهند و این مهم توجه جدی مسیولان را به اشاعه و گسترش سطوح بالاتر میطلبد تا طلاب بتوانند به طور مطلوب به نیازهای مردم و جامعه پاسخ دهند.

حجت الاسلام راحلی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران در آذربایجان غربی در امر پژوهش رتبه یک کشوری را به خود اختصاص داده است خاطر نشان کرد: در مناسبت های مختلف دینی و فرهنگی حدود ۴۰۰ مبلغ از سوی حوزه های علمیه به مدارس و مساجد اعزام شده اند، امیدواریم با ایجاد مراتب و مدارج عالی در این استان شاهد فزونی علم دینی این عزیزان بوده و جامعه را بیش از پیش و برحسب نیاز با علوم دینی آگاه سازیم.

وی به تقویت روحیه انقلابی در حوزه های علمیه تاکید کرده و تصریح کرد: تقویت روحیه انقلابی عضو جدایی ناپذیر و در بطن حوزه های علمیه است و باید با تربیت عالمان با روحیه انقلابی در مسیر موفقیت و پیشرفت جامعه قدم برداریم.

مدیر کل حوزه های علمیه آدربایجان غربی در ادامه گفت: مسئولان باید در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی که به حضور پررنگ فارع التحصیلان و مبلغان در جامعه نیازاست توجه جدی داشته باشند.

captcha