لزوم احیای موقوفات حوزه‌های علمیه
کد خبر: 3643589
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
حجت‌الاسلام علیزاده تاکید کرد:

لزوم احیای موقوفات حوزه‌های علمیه

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف گیلان گفت: احیای موقوفات حوزه‌های علمیه از برنامه‌های مهم ما است كه امیدوارم با تشكیل كمیته احیای موقوفات و رقبات حوزه علمیه بتوانیم این موقوفات را شناسایی و حق واقف را ادا نماییم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان امروز در دیدار با احمد سیاوش‌پور، رئیس كل دادگستری استان گیلان ضمن استقبال از تدوام تشكیل اینچنین جلسات، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امورخیریه در سال‌های اخیر و با درایت حجت‌الاسلام دكتر محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه اتفاقات خوبی در جهت ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف انجام گرفته است که آمار وقف به رشد قابل توجهی رسیده است.

وی افزود: اوقاف و امورخیریه در جهت دهی و نیات جدید وقف نیز گام‌های بسیار خوبی برداشته است که می‌توان به نیات اشتغال، حوزه درمان و حتی کارهای اقتصاد مقاومتی اشاره كرد.

مدیركل اوقاف و امورخیریه استان گیلان ادامه داد: ما از مشورت و تجربه شما بزرگواران برای پیشبرد و ترویج عمل حسنه وقف و عمل صحیح به نیات آن استفاده خواهیم کرد.

علیزاده تصریح کرد: اوقاف و امورخیریه گیلان آماده هرگونه تعامل و همكاری با دستگاه‌هایی كه از اراضی موقوفه استفاده می‌كنند، دارد و از پیشنهادات برای اداء حق موقوفات استقبال می‌كند.

وی اضافه کرد: احیای موقوفات حوزه‌های علمیه از برنامه‌های مهم ما است كه امیدوارم با تشكیل كمیته احیای موقوفات و رقبات حوزه علمیه بتوانیم این موقوفات را شناسایی و حق واقف را ادا نماییم.
captcha