برادران مصری و حفظ قرآن با نور دل + عکس
کد خبر: 3643677
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

برادران مصری و حفظ قرآن با نور دل + عکس

گروه بین‌الملل: «سلام» و «احمد» دو برادر روشندل مصری هستند که با نظارت و هدایت پدر خود موفق به حفظ کامل قرآن شدند و بر قرائات ده‌گانه این کتاب الهی نیز تسلط پیدا کرده‌اند.

برادران مصری و حفظ قرآن با نور دلبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «البوابه نیوز»، سلام و احمد، دو برادر روشندلی هستند که در یک خانواده ساده روستایی در شهر «بدرشین» واقع در استان «جیزه» مصر متولد شدند. 

پدر آن‌ها همواره تلاش می‌کرد تا این دو فرزند روشندل خود حافظ قرآن شوند، اما بسیاری از مربیان آموزش حافظ قرآن با توجه به نبود قدرت بینایی در آن‌ها و عدم پذیرش این مسئله، از آموزش آنها امتناع کردند.

سرانجام پدر سلام و احمد خود، مسئولیت آموزش حفظ قرآن به دو فرزند را به عهده گرفت به طوری که سلام در سن 9 سالگی و احمد در سن 12 سالگی موفق به حافظ کل قرآن کریم شدند.

«سلام» در سن 9 سالگی، قرآن را حفظ کرد و پس از آن به مدت 5 سال به آموزشگاه قرائات مصر پیوست و پس از آن، آموختن تجوید قرآن را آغاز کرد و اکنون دانشجوی دانشکده تبلیغات اسلامی دانشگاه الازهر است.

«احمد» نیز قرآن کریم را در 13 سالگی به طور کامل حفظ کرد و به آموزشگاه قرائات مصر پیوست و درس تجوید و قرائات را در آنجا آموخت و پس از اتمام این دوره، قرآن کریم را به صورت کامل برای «شیخ محمد عرفه» تلاوت و موفق به دریافت اجازه‌نامه حفظ و تلاوت از این شیخ شد. 

وی تحصیلات علمی خود را در دانشکده تبلیغات اسلامی الازهر به پایان برد و در حاضر به عنوان واعظ، خطیب و حافظ قرآن مشغول فعالیت است.

این دو برادر در گفت‌وگوی خود با پایگاه خبری «البوابه نیوز» اظهار کردند: آرزوی آنها آموزش حفظ قرآن به کودکان و بزرگسالان به صورت رایگان و عمل به حدیث نبوی «إِذَا مَاتَ الْمُؤْمِنُ انْقَطَعَ عَمَلُهُ إِلَّا مِنْ ثَلَاثٍ صَدَقَةٍ جَارِيَةٍ أَوْ عِلْمٍ يُنْتَفَعُ بِهِ أَوْ وَلَدٍ صَالِحٍ يَدْعُو لَهُ: هنگامي كه مؤمن از دنيا مي‌رود اميد او از همه چيز بريده خواهد شد، مگر از سه چيز: صدقات جاريه (آثار خيري كه در خدمت مردم و در راه خدا در جريان است) و علم و دانشي كه مردم از آن بهره می‌گيرند و فرزند صالح كه براي او دعا مي‌كند» است و می‌خواهند این پیام را به نسل‌های آینده برسانند/.


برادران مصری و حفظ قرآن با نور دل

captcha