قرائت قرآن سخن گفتن با خداوند است
کد خبر: 3643743
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

قرائت قرآن سخن گفتن با خداوند است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: برای انسان مومن و با ایمان چه چیزی می‌تواند زیباتر از سخن گفتن با خداوند باشد و چه واسطه‌ای و هم كلامی بهتر از قرائت قرآن است.

حجت‌الاسلام محمود هادی، مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: برای انسان مومن و با ایمان چه چیزی میتواند زیباتر از سخن گفتن با خداوند باشد و چه واسطهای و هم كلامی بهتر از قرائت قرآن است.
وی قرائت قرآن را ذکر خداوند دانست و افزود: قرائت قرآن، ذکر خداوند است. با ذکر خدا دل‌ها آرام مى‌گیرد. آرامش روحى، زندگى روزمره انسان را به سوى خوش‌بختى سوق مى‌دهد.
وی با استناد به آیه 29 سوره فاطر خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: کسانى که کتاب الهى را تلاوت مى‌کنند و نماز را به پاى مى‌دارند و از آن‌چه به آنان روزى داده‌ایم، پنهان و آشکار انفاق مى‌کنند، تجارتى پر سود و بى زیان و خالى از کساد را امید دارند. آن‌ها این اعمال ‌صالح را انجام مى‌دهند تا خداوند اجر و پاداش کامل به آن‌ها دهد و از فضلش بر آن‌ها بیفزاید که او آمرزنده و شکرگزار است.
مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی استان، یادآور شد: پیمودن مراتب کمال قرائت، هم‌چون رسیدن به مرحله تدبر و عمل، مستوجب کمال ثواب و رضاى الهى و دریافت خیرات بیشتر و بهتر مى‌شود.
حجت‌الاسلام هادی، با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) بیان کرد: حضرت محمد(ص) می‌قرمایند: بهترين عبادت امت من، خواندن قرآن است.
وی افزود: اگر در هنگام تلاوت و يا شنيدن آياتِ عذاب، احساسِ وحشت و ترس و هنگام قرائت و يا شنيدن آيات مغفرت و رحمت، نشاط و شادابی به فرد دست داد، معلوم است كه كلام الهی در او اثر گذاشته است.

حجت‌الاسلام هادی با اشاره به نتیجه باطنی تلاوت قرآن تاکید کرد: نتيجه آداب ظاهری و باطنی تلاوت قرآن اين است كه فرد پس از تلاوت، تفكر و انديشه و تدبر در قرآن به آن عمل نمايد.

captcha