تجربه بین‌المللی؛ امتیازی در جذب اعضای هیئت علمی
کد خبر: 3643778
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
سیدضیاء هاشمی:

تجربه بین‌المللی؛ امتیازی در جذب اعضای هیئت علمی

گروه دانشگاه: سرپرست وزارت علوم در پاسخ به پرسشی مبنی بر چرایی لزوم داشتن تجربه بین‌المللی در فرایند جذب هیئت علمی برخی دانشگاه‌ها عنوان کرد: دانشگاه‌ها توانایی برقراری ارتباط با جامعه و بیرون یک امتیاز در جذب اعضای هیئت علمی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، سیدضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه اجلاس سراسری مدیران دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: ضرورت فعلی جامعه این است که دانشگاه پاسخگوی نیاز جامعه باشد. انتخاب روسای دانشگاه‌ها یک فرایند چند مرحله‌ای است که ابتدا سرپرستی انتخاب می‌شود، سپس به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌شوند و در صورت تایید به عنوان رئیس تعیین خواهند شد.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در حال حاضر در مورد چند دانشگاه سرپرست داریم که فرایندهای لازم را داریم طی می‌کنیم اظهار کرد: در صورت تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رئیس حکم‌شان ابلاغ می‌شود.
وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه اخیرا در برخی دانشگاه‌ها اعلام شده، متقاضی بایستی دوره پسادکتری در خارج از کشور گذرانده باشد و دارای تجربه بین‌المللی باشد، اساسا چه الزامی وجود دارد که در فرایند جذب هیئت علمی شروطی مانند داشتن تجربه بین‌المللی باشد؟ اظهار کرد: دانشگاه‌ها مستقل هستند و اختیاراتی به آن‌ها واگذار شده چیزی که مورد تاکید همه دانشگاه‌هاست.
وی افزود: عزیزانی که به عنوان استاد قرار است جذب شوند، از توانمندی‌های علمی و آموزشی کافی برخوردار باشند؛ در این میان کسانی که توانمندی‌های ویژه‌ای داشته باشند و بتوانند تعاملات دانشگاه را با جامعه و بیرون افزایش دهند، این معیار به عنوان یک امتیاز مورد توجه قرار می‌گیرد.
captcha