گزارش ایکنا از اختتامیه محافل قرآنی «بهره‌هایی از کلام وحی» در شهرکرد
کد خبر: 3643810
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

گزارش ایکنا از اختتامیه محافل قرآنی «بهره‌هایی از کلام وحی» در شهرکرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: سیزدهمین محفل قرآنی «بهره‌هایی از کلام وحی» به همراه اختتامیه این محافل در تابستان جاری به همت موسسه نسیم وحی شهرکرد و با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در نمازخانه شهرداری شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، شامگاه روز گذشته 27 شهریورماه سیزدهمین و آخرین محفل انس با قرآن با عنوان «بهره‌هایی از کلام وحی» با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، سرپرست اداره امور قرآنی، کارشناس قرآنی ارشاد اسلامی و نوجوانان قاری استان به همت موسسه نسیم وحی شهرکرد در نمازخانه شهرداری شهرکرد برگزار شد.
مسعود داوری، مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد، محافل «بهره‌هایی از کلام وحی» را نخستین جلسات قرآنی در استان دانست که روخوانی، تجوید، قرائت تفسیر و تدبر در آن آموزش داده می‌شود وبه علت حضوروالدین در کنار فرزندانشان آثار و برکات بیشتری از این جلسات بدست می آید . 
وی با اشاره به تدبر سوره‌های حمد، افزود: در سوره حمد آیه «اهدنا الصراط المستقیم» آیه محوری است و دیگر آیات ظرفیت‌سازی برای این آیه هستند.
داوری اظهار کرد: پس از سوره حمد سوره بقره آمده است زیرا ما در سوره حمد از خداوند صراط مستقیم می‌خواهیم و خداوند در ابتدای سوره بقره قرآن را به عنوان راه هدایت و رستگاری معرفی می‌کند.
وی در تدبر سوره مبارکه نازعات، تصریح کرد: درفضای سخن سوره، کافران مکذب قیامت هستند و خداوند برای اصلاح ایشان از طرق مختلف وارد عمل می‌شود و با تاکید بر حتمی بودن قیامت از زوایای مختلف آن را اثبات و نتیجه رویگردانی از حق را روشن می‌کند. از جمله با ذکر قدرت خود در خلقت جهان مهر تأییدی بر اثبات قیامت می‌زند همچنین با ارائه یک بحث تاریخی برخورد فرعون با حضرت موسی و به سخره گرفتن حق نتیجه اعراض ازسخن حق را یاد آور شده و در پایان سوره ریشه بدبختی انسان‌ها و فرو رفتن ان‌ها در عذاب الهی را نتیجه تکذیب قیامت و پیروی ار هوای نفس می‌نامد و با توصیه و موعظه از همه جامعه بشری در حال و آینده می‌خواهد که در برابر کلام قرآن که کتابی سراسر حق است خاضع شده و سعی در قطع دلبستگی به دنیا و عدم تبعیت از هوای نفس را سرلوحه زندگی خود قرار داده تا به مقام خشوع پروردگار برسند.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید جعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، در این محفل با تبریک عید غدیر خم، آن را عید الله الاکبر و بزرگترین عید مسلمانان دانست و گفت: شیعه بودن افتخار بزرگی است و قرآن اگر بخواهد به شکل انسان در آید امام علی(ع) است.
وی با اشاره به آیات سه و 27 سوره مبارکه مائده، گفت: در این آیات اسلام غدیری مطرح شده است و نه اسلام سقیفه که حاصل آن داعش و تکفیری‌ها است.
حجت‌الاسلام مرتضوی با اشاره به فرمایش امام علی(ع) که ظاهر قرآن را زیبا و باطن آن را عمیق می‌خوانند، اظهار کرد: اصل قرآن بطن و متن آن است.
وی کمک خداوند را با اشاره به آیات الهی بهره‌گیری از صبر و نماز دانست و عنوان کرد: بر اساس فرمایش پیامبر چهار دسته نمازگزار داریم، عده‌ای که با نادانی نماز می‌گذارند، عده‌ای که هرازگاهی نماز اقامه می‌کنند و کسانی اصلاً نماز نمی‌گذارند که این سه دسته گرفتار جهنم هستند و دسته چهارم نمازگزاران واقعی هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی تنها درمان تمام مفاسد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را قرآن را خواند و گفت: فساد اداری، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را قرآن از بین می‌برد.
در ابتدای این محفل نورانی قاریان نوجوان اسفندیاری، همت نیا، امانی، طادی و کبیری ، هاشمی آیاتی از قرآن را تلاوت کردند.
یادآور می‌شود در پایان این محفل اساتید دعوت‌شده و قاریان نوجوان شرکت‌کننده در این محافل تجلیل شدند.

captcha