آغاز تربیت 2 هزار حافظ قرآن در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3643896
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
حجت‌الاسلام حسینی خبر داد:

آغاز تربیت 2 هزار حافظ قرآن در آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور گفت: تربیت 2 هزار نفر حافظ قرآن در استان شروع شده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، رئیس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، تشکل‌های ثبت شده قرآنی در استان را 700 تشکل اعلام کرد و گفت: این تشکل‌ها شامل 555 خانه قرآنی و 145 موسسه قرآنی است.
وی، با اشاره به اینکه خانه‌های قرآن در سطح عمومی آموزش قران کریم از جمله روخوانی، روان خوانی و حفظ فعالیت دارند و بیشتر از فضای مساجد استفاده می‌کنند، افزود: دامنه فعالیت مؤسسه‌های قرآنی بیشتر بوده و آموزش‌های تخصصی ارائه می‌دهند و داشتن فضای مستقل برای این موسسه‌ها الزامی است.
حجت‌الاسلام حسینی، با اعلام اینکه در نیمه نخست امسال 23 هزار نفر برای برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح یک رشته‌های قرآنی در استان آذربایجان‌شرقی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: در حدود 300 نفر حافظ کل قرآن در استان داریم.
رئیس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به منویات رهبری برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور گفت: تربیت 2 هزار نفر حافظ قرآن در استان شروع شده و تقویت مؤسسه‌های قرآنی در دستور کار قرار گرفته است.
captcha