جلسه کارگاه تمرین تلاوت در شورای عالی قرآن برگزار شد
کد خبر: 3643897
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

جلسه کارگاه تمرین تلاوت در شورای عالی قرآن برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارگاه تمرین تلاوت با حضور قاریان ممتاز طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن و همچنین قاریان برگزیده تهرانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن، روز دوشنبه از ساعت 17 تا 19 اولین جلسه کارگاه تمرین تلاوت با حضور قاریان ممتاز طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن و همچنین تعدادی از قاریان برگزیده تهرانی در محل شورای عالی قرآن برگزار شد.
در ابتدای جلسه، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن، ضمن خیرمقدم، در خصوص اهداف و محتوای برگزاری این جلسات توضیحاتی ارائه کرد.
وی گفت: در این جلسات که فعلا دو نوبت در ماه برگزار خواهد شد، هم بُعد آموزش و ارتقاء قاریان شرکت کننده در نظر گرفته شده و هم سیر تولید تلاوت‌های فاخر ملاحظه شده است. در عین حال بالا بردن سطح فنی تلاوت‌هایی که در کرسی‌های تلاوت اذان‌گاهی شورای عالی قرآن انجام می‌شود، مد نظر است. با این کیفیت که قطعاتی که در کرسی‌ها توسط قراء عضو این جلسه تلاوت شود، پیشتر در این کارگاه کارورزی می‌شود.
در ادامه جلسه عباس امام جمعه، معاون تولیدی شورای عالی قرآن که مدیریت برگزاری این جلسات را نیز عهده دار است، توضیحاتی در مورد بهره‌برداری مفید از این جلسات عنوان کرد و اظهار کرد: مطالبی که توسط اساتید مدعو و خود قراء شرکت‌کننده پیرامون تلاوت‌ها ارائه می‌شود در پیشرفت سطح فنی ایشان مؤثر واقع خواهد شد.
در بخش دیگری از این جلسه، سعید رحمانی از دیگر مدرسان این جلسات نیز مطالبی در خصوص نحوه نقد و تحلیل تلاوت‌ها ارائه کرد.
بیان نقطه نظرات حاضران و تلاوت قرآن کریم پایان‌بخش اولین جلسه کارگاه تمرین تلاوت بود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۱ - ۰۹:۴۹
0
0
برپایی این کارگاه‌ها موجب ارتقاء قرآنی علاقمندان می‌شود
captcha