تصمیم آنی در اجرای حفظ استقامتی مسابقات قرآن و حقی که ضایع شد
کد خبر: 3643927
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
مجتبی علیرضالو بیان کرد:

تصمیم آنی در اجرای حفظ استقامتی مسابقات قرآن و حقی که ضایع شد

گروه مسابقات: فینالیست‌های رشته حفظ کل چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن ضمن گلایه از تغییراتی که در بخش حفظ استقامتی در زمان برگزاری مسابقات صورت گرفته است، خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در ایام برگزاری مسابقات سراسری قرآن در بخش آقایان که شاهد حواشی در آن بودیم، تصمیمی از سوی هیئت داوران رشته حفظ کل قرآن در بخش حفظ استقامتی اتخاذ شد که کمتر فرصت بروز و ظهور در رسانه‌ها پیدا کرد و در هیاهوی حاشیه‌های رشته قرائت به دست فراموشی سپرده شد. همین تصمیم داوران، باعث شد در مورد یکی از فینالیست‌های رشته حفظ کل قرآن کریم در بخش حفظ استقامتی شاهد اجرای کامل عدالت نباشیم.  

مجتبی علیرضالو، حافظ کل قرآن و از شرکت‌کنندگان در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن در این زمینه در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه در نوبت بعدازظهر روز پایان مسابقات در ارومیه و در بخش حفظ استقامتی، رقابت در یکی از سالن‌های جنبی هتل محل اسکان برگزار شد، گفت: بعد از اینکه قرعه‌کشی صورت گرفت، مشخص شد که اولین نفر باید اجرا داشته باشم، با توجه به اینکه پاسخ دادن به سه سوال زمان زیادی نیاز داشت، سایر فینالیست‌ها برای استراحت به اتاق‌های خود مراجعه کردند تا در زمان اجرا حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه در بخش استقامتی سه داور صحت حفظ شرکت‌کنندگان را می‌سنجیدند، افزود: بعد از اینکه سه سوال از من پرسیده شد و داوران زمان را محاسبه کردند، متوجه شدند که برگزاری رقابت با این کیفیت، زمان بسیار زیادی به طول خواهید انجامید. لذا تصمیم گرفتند تا هر کدام از داوران در یک اتاق حضور داشته باشند و از هر شرکت‌کننده یک سوال از 10 جزء بپرسند تا سه سوال به این نحو پرسیده شود. هر شرکت‌کننده با توجه به قرعه خود به سوالات پاسخ می‌داد.

این فینالیست رشته حفظ کل مسابقات سراسری قرآن کریم خاطرنشان کرد: در این شیوه برگزاری در بین هر سوال تا سوال بعدی استراحت متسابقین بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامید که این عملاً مغایر با حفظ استقامتی بود؛ چرا که در حفظ استقامتی شرکت‌کننده باید پشت سر هم به سوالات پاسخ دهد، با توجه به طولانی بودن سوالات، زمان، توان و انرژی زیادی از شرکت‌کننده هدر می‌رود.

علیرضالو با تأکید بر اینکه تنها شرکت‌کننده‌ای بود که حفظ استقامتی را در فینال مسابقات ارائه داده است، بیان کرد: برای رسیدگی به این مشکل و پیگیری این مطالبه با مسئول کمیته فنی مسابقات تماس گرفته‌ام که موفق به ارتباط نشده‌ام،‌ همچنین نامه‌ای برای قائم مقام شورای عالی قرآن و همچنین رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تنظیم کرده‌ام که نامه آقای سرابی را ارسال کرده‌ام و نامه حجت‌الاسلام حسینی را هم ارسال خواهم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به دنبال هیچ هیاهوی رسانه‌ای و اینکه خود را صاحب حق بدانم،‌ نیستم، گفت: اگر در مورد این قضیه صحبتی می‌شود برای این است که تکلیف مشخص شود و عدالت رعایت شود. برخی از شرکت‌کنندگان نیز چند روز بعد از مسابقات اذعان به اینکه بی‌عدالتی صورت گرفته است، داشتند. 

این حافظ کل قرآن در پایان ضمن بیان این مطلب که اگر حقی ضایع شده است، درخواست احقاق آن را دارم، در مورد علت پیگیری نکردن این موضوع در ایام برگزاری مسابقات نیز گفت: بعد از مسابقات پیگیری در مورد این قضیه انجام داده‌ام که تاکنون موفق به دریافت پاسخی نشده‌ام. 

captcha