اعلام برنامه‌های بیت‌القرآن در ایام سوگواره اباعبدالله(ع)
کد خبر: 3643945
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳

اعلام برنامه‌های بیت‌القرآن در ایام سوگواره اباعبدالله(ع)

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: بیت‌القرآن استان تهران، ویژه‌‌برنامه‌های خود در ایام عزاداری و سوگواره حضرت سیدالشهدا(ع) را اعلام کرد.

محمدرضا عابدی، مدیر دارالقرآن مرکزی شهرداری منطقه 11(بیت‌القرآن) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برنامه‌های ایام دهه نخست محرم‌الحرام، اضافه کرد: عزاداری و سوگواره حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به مدت 13 شب در این مرکز قرآنی ـ مردمی انجام می‌شود.
مدیر بیت‌القرآن تهران با اشاره به اینکه طی این مراسم می‌توانیم از هزار و 200 نفر از عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) پذیرایی کنیم، اظهار کرد: این مراسم ویژه قرآن‌آموزان به همراه والدین آنهاست که به آنها کارت ورود در جلسه اعطا می‌شود. همچنین این مراسم همراه با اقامه نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود و تا ساعت 21:45 ادامه دارد.
عابدی افزود: بیان احکام عملی، برپایی جلسه قرائت قرآن توسط قاریان مؤسسه، ارائه تفسیر قطره‌ای از آیات تلاوت شده و قرائت زیارت عاشورا از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: در ادامه نیز حجت‌الاسلام داوود درویشی به سخنرانی می‌پردازد. سپس حسین درویش و حسین ایزدخواه از مادحین و ذاکرین اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) مدیحه سرایی خواهد کرد.
عابدی با اشاره به اینکه طی ظهر عاشورا نیز نماز ظهر و عصر به صورت جماعت و طبق روال هر سال در خیابان و کوچه و با حضور پرشور عزاداران حسینی اقامه می‌شود، افزود: در پایان این مراسم هر شب عزاداران میهمان سفره اباعبدالله الحسین(ع) هستند.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از دوره‌های این مرکز می‌توانند به صورت حضوری به این مؤسسه واقع در خیابان حضرت ولی‌عصر(عج)، بالاتر از مجتمع مهدیه، خیابان مدرس، بن‌بست مازندرانی مراجعه کنند.
captcha