برخی مجالس زیبنده عزاداری برای امام حسین(ع) نیست
کد خبر: 3644035
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
آیت‌‍الله هادوی تهرانی:

برخی مجالس زیبنده عزاداری برای امام حسین(ع) نیست

گروه حوزه‌های علمیه: استاد تفسیر حوزه علمیه به مسئله عزاداری محرم اشاره کرد و گفت: برخی مجالس عزاداری که در این ایام برگزار می‌شود، زیبنده عزاداری برای امام حسین(ع) نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی، در ادامه تفسیر سوره مبارکه زمر با اشاره به پرستش غیر خدا اعم از فرشتگان و اجداد و ... از سوی برخی افراد گفت: امروز هم کشورهای پیشرفته‌ای مانند ژاپن، هنوز درکی از مفهوم توحید ندارند و در فرهنگ آنان این مسئله وجود ندارد.
وی با بیان این که چنین کشورهایی از لحاظ اعتقادی کاملا عقب افتاده هستند افزود: آئین مردم این کشور، شینتو است و به نحوی اجداد خود را می‌پرستند همچنین تفاسیر دیگری در هندوئیسم و بودیسم و ... وجود دارد که از مصادیق بت‌پرستی در دنیای امروز است.
این استاد تفسیر حوزه با بیان اینکه بر سر اینکه بودائیان ملحد هستند یا مشرک عنوان کرد: بسیاری از دین‌شناسان، بودیسم‌ها را جزء ملحدین می‌دانند و می‌گویند این گروه اساسا اعتقادی به توحید ندارند به همین دلیل بودا همه تمرکز خود را روی خودسازی گذاشته است.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به تعبیر «کفر» که در لغت به معنای پوشاندن حق است عنوان کرد: خداوند فرموده است کفار مشمول هدایت الهی قرار نخواهند گرفت و به تعبیری این گروه طاغوت هستند.
استاد خارج حوزه علمیه با بیان اینکه جریاناتی وجود دارد که دائما در تلاش است مردم دنیا را از اسلام بهراسانند اظهار کرد: همین گروه مصادیق ائمة‌الکفر  خدمتی که جریانات تکفیری به کفر کرده‌اند در تاریخ مبارزات اسلام بی سابقه بوده است یعنی خیلی از مسایلی که طول تاریخ به اسلام نسبت داده می‌شد ولی اثبات‌پذیر نبود این جریانات افراطی سبب شد تا این مسئله را در ذهن مردم دنیا تثبیت کنند و متاسفانه این رفتارها به همه مسلمین نیز نسبت داده می‌شود.
هادوی تهرانی با تاکید بر شکر نعمات به خصوص نعمت‌های معنوی بیان کرد: متاسفانه برخی عزاداری‌ها از مسیر درست خارج و به شکلی برگزار می‌شود که زیبنده عزا برای امام حسین(ع) نیست.
وی افزود: لیاقت هدایت الهی چیزی نیست که انسان تصور کند همواره خواهد داشت بلکه این مسئله بستگی به رفتار اعتقاد خود فرد دارد زیرا اگر در مسیر انحراف پیش برویم دچار لعن الهی می‌شویم و این نعمات از ما سلب خواهد شد.
captcha