اختتامیه گردهمایی فعالان قرآنی دانشجویی/ معرفی هیات موسس اتحادیه
کد خبر: 3644068
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸

اختتامیه گردهمایی فعالان قرآنی دانشجویی/ معرفی هیات موسس اتحادیه

گروه فعالیت‌های قرآنی: اختتامیه گردهمایی سه روزه فعالان قرآنی دانشجویی کشور، صبح امروز ۲۸ شهریور ماه با حضور حسن رحیم‌پور ازغدی برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، اختتامیه نشست سه روزه «گردهمایی فعالان قرآنی دانشجویی» با حضور نمایندگان بیش از ۶۰ کانون قرآن و عترت از دانشگاه‌های سراسر کشور در اردوگاه صاحب‌الزمان(عج) واقع در شهرک شهید محلاتی تهران، صبح امروز برگزار شد.

این مراسم ساعت ۹:۱۵ صبح با تلاوت آیاتی از قرآن‌کریم توسط  مسعود لطفی، دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه بویین زهرا آغاز شد.

سپس، حسن رحیم پور ازغدی، مهمان ویژه این برنامه به مدت بیش از دو ساعت به سخنرانی پرداخت و به برخی سوالات قرآنی و اعتقادی دانشجویان پاسخ داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشورمان با ابراز خرسندی از گردهمایی دانشجویان قرآنی، لزوم درک مفاهیم و عمل به قرآن  کریم را یادآوری کرد و گفت: مبادا از کسانی باشیم که همه فعالیت قرآنی را در حشر و نشر صوری و موقت با جلد قرآن و قرائت قرآن خلاصه می‌کنند.

در ادامه، فریدونی، مشاور شورای توسعه فرهنگ قرآنی به سخنرانی پرداخت و ابعاد کار قرآنی در دانشگاه و گفتمان سازی را تشریح کرد.

در حاشیه این برنامه همچنین، سجاد مردانه، دبیر اجرایی گردهمایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از انتخاب اعضای پنج نفره هیات موسس اتحادیه فعالان قرآنی دانشگاه‌های کشور(افق) خبر داد و گفت: در این نشست سه روزه که به همت دبیرخانه گفتمان قرآنی برگزار شد و یکی از اهداف آن همفکری و هم‌افزایی دانشجویان در راستای تشکیل اتحادیه سراسری بود، پیش‌نویس اساسنامه پیشنهادی از سوی دبیرخانه به دانشجویان ارایه شد و حاضران پس از بحث و تبادل نظر و انجام تغییرات لازم، آن را به تصویب رساندند.

براساس این گزارش، ۱۴ نفر از دانشجویان، نامزد عضویت در هیات موسس اتحادیه فعالان قرآنی دانشگاه‌های کشور(افق) شدند که از این تعداد، ۵ نفر با رای دانشجویان به عنوان اعضای هیات موسس انتخاب شدند.

captcha