راه‌اندازی خط تولید در حوزه‌های قرآنی در گروه موشن گرافیک «شرح نو»
کد خبر: 3644073
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۹

راه‌اندازی خط تولید در حوزه‌های قرآنی در گروه موشن گرافیک «شرح نو»

گروه فرهنگی: مدیر گروه هنری «شرح نو» گفت: در حوزه‌های قرآنی برنامه‌هایی برای تولید در آینده داریم و در این حوزه هم خط تولید راه‌اندازی شده است، کارهای جدیدی را در حوزه قرآنی در دست ساخت داریم که ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، «شرح نو»، گروهی جوان است که از سال 1395 در زمینه تولید محتوای تصویری با موضوع اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و... فعالیت می‌کند. این گروه هنری که متشکل از نوجوانانی پویا و علاقه‌مند است که بدون حمایت از سازمان و نهادی برای سربلندی کشور در قالب هنر تلاش می‌کنند.
محمدتقی عالمی، مدیر مجموعه هنری «شرح نو» در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص فعالیت این مجموعه هنری، عنوان کرد: اعضا گروه هنری «شرح نو» اغلب نوجوان هستند و این مجموعه در ابتدا با حضور چهار عضو شروع به کار کرد، در حال حاضر به 25 نفر افزایش یافته است.
عالمی گفت: هدف گروه فعالیت در حوزه تولید رسانه‌ای و موشن گرافیک در راستای اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و  اصلاح الگوی مصرف است.
وی با اشاره به امکانات و توانمندی‌های این مجموعه، عنوان کرد: مجموعه‌ای 140 متری با تجهیزات زیرساختی برای 10 تا 15 تولیدکننده کارگاه رسانه‌ای جزو امکانات فعلی ما است. 
عالمی در ادامه با بیان اینکه اعضا اصلی گروه هنری «شرح نو» متشکل از 25 بانو و آقا است که آنها بدنه 130 نفری باشگاه هستند، افزود: اعضای اصلی گروه قبلا هیچ فعالیت هنری و رسانه‌ای نداشته‌اند و صرفا علاقه‌مند بودند و آشنایی مختصر نسبت به کامپیوتر داشتند و آموزش آنها از صفر شروع شد تا  به مرحله‌ای رسیدند که توان تولید موشن گرافیک را بدست آوردند. 
وی با اشاره به اینکه میانگین سنی گروه هنری «شرح نو» بین 22 تا 25 سال است، اظهار کرد: البته گروه سنی 13 تا 15 سال نیز به صورت پاره وقت با ما همکاری دارند.
مدیر گروه هنری «شرح نو» با بیان اینکه گروه ما بدون وابستگی به هیچ ارگان، شرکت و سازمانی بصورت فراجناحی فعالیت دارد، بیان کرد: اعضا ما از شهروندان عادی و نوجوانان علاقه‌مند هستند که به جز مشهد، در شهرهای اصفهان، شیراز، رشت و تهران نیز فعالیت دارند. این اعضا افرادی هستند که قبلا  توسط ما در شهرهای مختلف آموزش دیده‌اند و با مجموعه ما در شهرهای خودشان همکاری دارند.
وی عنوان کرد: در مشهد 130 نفر اعضا کارگروه‌های متصل به ما هستند و 25 نفر بدنه اصلی تیم آموزش و تیم تولید گروه هستند. به جز مشهد در سایر شهرها تعداد اعضا ما 45 نفر است که فعالیت مشابه ما را در شهرهای خودشان انجام می‌دهند.
عالمی در مورد کیفیت تولیدات گروه هنری «شرح نو»، گفت: کارهای خوب و اثرگذاری تولید شده است که شهرت مجموعه هم به دلیل کیفیت خوب تولیدات در حوزه موشن گرافیک بوده است. تولیدات ما در حال حاضر در شبکه‌های ملی پخش می‌شود. در حوزه فنی پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم و حجم تولیدات هم افزایش چشمگیری داشته است.
وی در مورد فرآیند تولیدات این گروه، عنوان کرد: معمولا تولیداتمان را در مدل‌هایی که توان تولید داریم ارائه می‌دهیم و آن را در اختیار ارگان‌ها و سازمان‌ها قرار می‌دهیم و آنها اسپانسر مالی می‌شوند و بعنوان تهیه‌کننده هزینه‌های تولید را تقبل می‌کنند و درآمد ما به همین طریق بدست می‌آید.
عالمی در ادامه با اشاره به اینکه سناریو، ایده، محتوا، مراحل تولید است که توسط اعضای تیم اصلی انجام می‌شود، ادامه داد: حمایت کننده یا تهیه‌کننده محصول نهایی ما را با توجه به نیازش از ما خریداری می‌کند و لیبل‌ها مطابق خریدار تنطیم می‌شود. اغلب مخاطبان محصولات ما تهیه‌کننده ارگان‌های فرهنگی هستند و با توجه به اینکه اهداف گروه هم اهداف فرهنگی است. خودمان هم علاقمند هستیم با این سازمان‌ها همکاری کنیم.
وی اظهار کرد: از آخرین محصولات ما یکی در مورد اصلاح الگوی مصرف آب و به طور خاص نحوه صحیح استفاده از آب در جهت کاهش مصرف آب برای استحمام است که مدت زمان آن حدود یک دقیقه است. کار جدید دیگرمان در مورد کالای ایرانی است و به طور خاص بر روی مصرف لوازم التحریر ایرانی کار شده است. مدت زمان این موشن گرافیک حدودا 2 دقیقه است و محوریت آن حمایت از تولیدملی از طریق مصرف لوازم التحریر ایرانی است. هر دو کار تولید شده اخیر بدون حامی مالی تهیه شده است.  
مدیر گروه هنری «شرح نو» بیان کرد: برای اولین بار در جشنواره دانشجویی شیدایی در سال 1395 با 15 شرکت کننده حضور داشتیم که از میان 30 شرکت‌ کننده در بخش موشن گرافیک این جشنواره، سه مقام اول را شرکت کننده‌های تیم ما کسب کردند.
عالمی در مورد فعالیت‌های آموزشی این گروه، اظهار کرد: در تابستان امسال به حدود 170 نفر آموزش دادیم. در بخش آموزش گروه ما علاوه بر کارگروه آموزش داخلی کارگروه دیگری برای آموزش بین‌المللی داریم که به فراگیرانی از کشورهای مختلف از جمله تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، هندوستان، لبنان، نیجریه و برخی دیگر از کشورهای آفریقایی در داخل ایران آموزش داده‌ایم.
وی در مورد برگزاری دوره‌های آموزشی در ارگان‌ها و سازمان‌ها، گفت: در بخش آموزش بیشتر با سازمان‌ها و ارگان‌ها همکاری داشته‌ایم. از نمونه‌های برگزاری دوره‌ها در سازمان‌های مختلف می توان به چند مورد اشاره کرد. به طور مثال ما دوره آموزشی برای بسیج رسانه برگزار کردیم که حدود 60 نفر را آموزش دادیم. برگزاری دوره آموزشی برای حوزه علمیه و برگزاری دوره آموزشی برای کارگروه حاشیه شهر از دیگر دوره‌های آموزشی برگزار شده توسط ما است.
عالمی افزود: البته در طول سال فراخوان‌های عمومی هم برای آموزش داریم که در کانال تلگرامی گروه اطلاع‌رسانی می‌شود.
مدیر گروه هنری «شرح نو» در مورد دیگر محورهای فعالیت این مجموعه، اظهار کرد: علاوه بر موشن گرافیک مجموعه ما کارهای دیگری نیز انجام می‌دهد مانند طراحی سایت، طراحی کاراکتر و تولید در حوزه گرافیک اما چیزی که باعث موفقیت گروه بوده است و باعث برجسته‌تر شدن مجموعه شد.
captcha