27 مهر؛ جشنواره «میوه بهشتی» در روستای هزاوه برگزار می‌شود
کد خبر: 3644083
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
حاج علی‌بیگی خبر داد:

27 مهر؛ جشنواره «میوه بهشتی» در روستای هزاوه برگزار می‌شود

گروه اقتصادی: بخشدار اراک از برگزاری جشنواره «میوه بهشتی» روستای هزاوه اراک در 27 مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، عبدالرضا حاج علی‌بیگی ، بخشدار اراک، در جلسه کمیته راهبری اقتصاد مقاومتی که امروز، سه شنبه 28 شهریور ماه در فرمانداری برگزار شد گفت: استان مرکزی دارای ظرفیت عظیمی در محصولات کشاورزی است که می‌توان به تولید انگور روستای هزاوه اشاره کرد. نزدیک به 6 سال است که جشنواره انگور در این روستا برگزار می‌شود و خوشبختانه روند رو به رو رشدی در چند ساله اخیر داشته است.
بخشدار مرکزی گفت: امسال این جشنواره  27 مهرماه برگزار می‌شود و برای حفظ حرمت ماه محرم نام این جشنواره از انگور، به میوه بهشتی تغییر پیدا کرد.
وی با تأکید بر اهمیت جشنواره میوه بهشتی گفت: سال گذشته این جشنواره با استقبال 50 هزار نفر قریب به 500 میلیون تومان گردش مالی داشت همچنین این جشنواره می‌تواند نقش بسزایی در برند شدن انگور هزاوه در کشور داشته باشد.
حاج علی‌بیگی ادامه داد: رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت سال گذشته زمانی محقق می‌‎شود که تمام مسئولین دغدغه پایلوت کردن هزاوه را داشته باشند، نزدیک به 50 میلیون تومان اعتبار برای برگزاری این جشنواره مورد نیاز است و متاسفانه تاکنون فقط یک چهارم این مبلغ تامین شده است. 
بخشدار مرکزی گفت: امسال تعداد غرفه‌های جشنواره میوه بهشتی نسبت به سال گذشته با افزایش 2 برابری به 50 غرفه می‌رسد و در بخش جوایز از یک میلیون تومان سال گذشته به 2 میلیون تومان افزایش داریم.
captcha