مقاومت ما زیر بیرق ولایت فقیه در سوریه و عراق الگو شده است
کد خبر: 3644085
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
معاون فرماندار رضوانشهر:

مقاومت ما زیر بیرق ولایت فقیه در سوریه و عراق الگو شده است

گروه اجتماعی: چراغی با بیان اینکه مقاومت و ایثار ما زیر بیرق ولایت فقیه در سوریه و عراق الگو شده است، گفت: با وحدت و همدلی و انسجام می توان ناهنجاری ها را رفع کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، ابراهیم چراغی، معاون فرماندار شهرستان رضوانشهر امروز، 28 شهریور در دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اربعین حسینی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت دهه اول محرم و ایام سوگوای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، فرارسیدن سال تحصیلی جدید را به همه تلاشگران عرصه علم و فرهنگ به ویژه دانشجویان و دانش آموزان تبریک گفت و اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس هستیم و ملت ایران هرگز یاد و خاطره شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس را و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را فراموش نمی کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جنگ تحمیلی را دشمنان انقلاب اسلامی برای خاموش کردن انقلاب به راه انداختند اما باعث شلعه ور تر شدن نیروهای انقلاب در داخل کشور و حتی در مرزهای بیرون کشور شد، گفت: با تدبیر و فرماندهی ستودنی معمار کبیر انقلاب اسلامی، جانفشانی های عزیزان سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای امنیتی و مقاومت مردم عزیز ایران هشت ساز دفاع مقدس تاریخساز شد.

چراغی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس محدودیتهای فراوانی در عرصه جنگ و مبارزه داشتیم، اما دفاع جانانه رزمندگان اسلام باعث شد که یک وجب از خاک میهن به دست دشمن نیفتاد. امروز دشمنان و استکبار جهانی ما را به خاطر تکنولوژی و پیشرفت علمی تحریم می کنند؛ در حالی که توفیقات علمی و تکنولوژی ایران نتیجه خودباوری و اتکا به جوانان است و این پیشرفت ها در عرصه های مختلف یکی از برکات جنگ بود.

معاون فرماندار رضوانشهر گفت: امروز خدا را شاکریم که در دفاع از این مرز و بوم به جایی رسیده ایم که موجب واهمه دشمنان و استکبار جهانی هستیم و آنان به خاطر ترس از پیشترفت تسلیحاتی ما را تحریم می کنند. اگر شیوه سیاستگذاری کشورهای استکباری و سرمایهداری را مشاهده کنیم می بینیم که نمی خواهند پیشرفت و ترقی ایران اسلامی را تحمل کنند.

وی ادامه داد: سیاست کلی هر کشور و هر ملتی است که باید قوی باشد، زیرا ملتی که اقتدار نداشته باشد یقینا مورد هجوم قرار خواهد گرفت و چیزی که باعث قوی تر شدن هر ملتی می شود وحدت و انسجام ملی است و به این نکته بسیار با اهمیت باید توجه ویژه داشته باشیم.

این مقام مسئول افزود: مقاومت و ایثار ما زیر بیرق ولایت فقیه در سوریه و عراق الگو شده است لذا با وحدت و همدلی و انسجام می توان ناهنجاری ها را رفع کرد و به پیشرفت در عرصه های مختلف رسید که مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری می باشد.

وی با اشاره به موضوع اربعین حسینی عنوان کرد: همه ساله حضور زائرین سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) از نقاط مختلف کشور در راهپیمایی اربعین حسینی یک کنگره عظیم است، اما امسال به صورت ویژه تمهید مقدمات از کشور تا استان و متعاقب آن در شهرستانها جهت خدمات دهی بهتر به زائرین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) انجام می شود که انشاءالله با همکاری و مساعدت مردم و مسئولین بتوانیم با اهدای نذورات نقدی و غیر نقدی همیار ستاد اربعین شهرستان باشیم.

چراغی خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز دهه اول محرم همه دستگاه ها به خصوص دستگاه های فرهنگی در رابطه با تبیین موضوع اربعین حسینی و کمک های نقدی و غیرنقدی در سطح شهر و روستاها بین مردم اطلاع رسانی کنند.

معاون فرماندار رضوانشهر اضافه کرد: با توجه به ورود زائرین اربعین حسینی از مرز آستارا به کشور دستگاه های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف، میراث فرهنگی و اداره تبلیغات اسلامی در مسیر تردد زائرین بر مساجد بین راهی و رستوران ها و سرویس های بهداشتی نظارت کامل داشته باشند.

وی همچنین شماره حساب ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان جهت دریافت کمک های نقدی را 5801045670 دانست و یادآور شد: کمیتههای تعیین شده شهرستان در راستای جذب مشارکت مردمی با استفاده از همه ظرفیتها جهت ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی عنایت ویژه داشته باشند.

captcha