اجرای برنامه‌های قرآنی با محوریت «فرهنگ عاشورایی» در نمایشگاه کتاب لرستان
کد خبر: 3644246
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵

اجرای برنامه‌های قرآنی با محوریت «فرهنگ عاشورایی» در نمایشگاه کتاب لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دفتر قرآن و عترت ارشاد لرستان از برپایی غرفه قرآن و عترت در یازدهمین نمایشگاه کتاب استان خبرداد و گفت: این نمایشگاه از ٢٩ شهریور ماه لغایت چهارم مهرماه برپا بوده و در این غرفه برنامه‌های قرآنی با محوریت فرهنگ عاشورایی برگزار می‌شود.

منصور احمدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، از تشکیل غرفه قرآن و عترت در یازدهمین نمایشگاه کتاب استان لرستان، خبرداد.
وی معرفی فعالیت‌های دفتر قرآن و عترت به مردم را ازجمله اهداف تشکیل این غرفه بیان کرد و افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حوزه قرآن و عترت و آشنایی بیش از پیش کودکان و نوجوانان ما با فرهنگ قرآنی و عاشورایی از دیگر اهداف برپایی این غرفه است.
احمدی با اشاره به برگزاری کلاس‌های «طب سنتی» و «سبک زندگی اسلامی» با محوریت تغذیه و پوشش اسلامی با حضور جوانان، ادامه داد: برگزاری برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان مانند قصه‌خوانی عاشورایی، کتاب‌خوانی کودک با موضوع عاشورا، نقاشی عاشورایی ازجمله برنامه‌های بخش کودک و نوجوان این غرفه است.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به این‌که یکی‌از فعالیت‌های این غرفه معرفی جشنواره ملی شعر آیات است، عنوان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته شده، جشنواره ملی شعر آیات با موضوع قرآن و عترت دی‌ماه سال‌جاری به میزبانی استان لرستان، برگزار خواهد شد.  
وی با بیان این‌که با توجه به برپایی نمایشگاه در ایام ماه محرم، در بین الصلاتین مغرب و عشاء برنامه مداحی توسط مداحان استان برگزار خواهد شد، ادامه داد: برپایی نماز جماعت و اجرای اذان به‌صورت زنده توسط قاریان برتر استان از برنامه‌های این غرفه در طول برپایی نمایشگاه کتاب استان در مصلی الغدیر خرم‌آباد است.

captcha