برگزاری هفته‌های فرهنگی تبریز در کشورهای اسلامی با رویکرد تبریز 2018
کد خبر: 3644286
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

برگزاری هفته‌های فرهنگی تبریز در کشورهای اسلامی با رویکرد تبریز 2018

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری هفته‌های فرهنگی تبریز در کلان‌شهرهای کشور و کشورهای اسلامی با رویکرد تبریز 2018 جهت معرفی تبریز در سطح ملی و بین‌المللی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، امروز در نوزدهمین جلسه کمیته تبلیغات و امور بین‌الملل ستاد تبریز 2018 با تشریح اقدامات انجام یافته کمیته تبلیغات و امور بین‌الملل تبریز 2018 به استقبال گسترده و چشمگیر هموطنان از برگزاری شب فرهنگی تبریز در برج میلاد تهران اشاره کرد و گفت: معرفی قابلیت‌های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهر تبریز در آستانه تبریز ۲۰۱۸  از اهداف اصلی برگزاری شب فرهنگی تبریز در برج میلاد تهران بود که با توجه به حضور هموطنانمان  از دیگر شهرها در برج میلاد به دلیل قرار گرفتن در فصل مسافرت، بهترین مجال برای تبلیغ رویداد ۲۰۱۸ شد.
وی، از تدارک 60 برنامه ویژه برای رویداد تبریز 2018 توسط کمیته  تبلیغات و امور بین‌الملل تبریز 2018 خبر داد و افزود: تولید مستندات مختلف از شهر تبریز جهت پخش از شبکه‌های ملی و بین‌المللی، چاپ بروشورها به سه زبان زنده دنیا، تهیه و تدوین انیمیشن و کلیپ‌های معرفی تبریز 2018، راه اندازی پرتال  سایت تبریز 2018 به 5 زبان زنده دنیا، تبلیغات محیطی، استفاده از ظرفیت‌ تیم‌های بِنام ورزشی و معرفی شهر تبریز با حضور در مسابقات جهانی از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای  استقبال از تبریز 2018 عنوان کرد.
حجت‌الاسلام حمیدی همچنین با اعلام اینکه عمده‌ترین وظیفه کمیته تبلیغات و امور بین‌الملل برندسازی برای شهر تبریز است، به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد برند مخصوص تبریز اشاره کرد و گفت: برندسازی تبریز مشخص کننده ویژه‌های منحصر به شهر تبریز  و از اقدامات ماندگار این کمیته  است که تا چندین دهه آتی کلانشهر تبریز را به جهانیان معرفی خواهد کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، همچنین اجرای هفته‌های فرهنگی در بخشی از  کشورهای مقصد، همچنین پذیرایی از کشورهای مختلف برای برگزاری هفته فرهنگی در شهر تبریز در سال 97، ارسال چهره‌های ورزشی در مجامع بین المللی ورزشی، اعزام نمایندگان فرهنگی به کشورهای اسلامی و راه‌اندازی طرح نهضت داوطلبی را نیز از دیگر برنامه‌های کمیته تبلیغات و امور بین الملل تبریز 2018 در ماه های آینده و در سال 2018 میلادی دانست.
وی، از برگزاری هفته‌های فرهنگی تبریز در سایر کلانشهرهای کشور  در سال‌جاری خبر داد و افزود: برگزاری هفته‌های فرهنگی در کنار شناسایی فرهنگ قومیت‌ها و تعامل هنرمندان خطه‌های مختلف با یکدیگر، عاملی مهم در جذب گردشگر و سودآوری‌های اقتصادی برای این مناطق است که ضرورت توجه هر چه بیشتر به چگونگی نحوه برپایی چنین رویدادهایی را موجب می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اعلام اینکه بیش از 500 المان شهری و تبلیغات  تبریز 2018 در راستای اطلاع رسانی عمومی برای آمادگی از این رویداد بزرگ، توسط مناطق دهگانه شهرداری و سازمان‌های تابعه در سطح شهر نصب شده است خاطرنشان کرد: این تبلیغات به منظور افزایش اطلاع‌رسانی برای عموم مردم جهت آمادگی برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی در سال 2018 میلادی انجام پذیرفته است.
captcha