دشمن می‎خواهد عناصر قدرت را با کلک تعامل و مذاکره از ما بگیرد/ تغییر ذائقه فرهنگی؛ هدف دشمن
کد خبر: 3644374
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد:

دشمن می‎خواهد عناصر قدرت را با کلک تعامل و مذاکره از ما بگیرد/ تغییر ذائقه فرهنگی؛ هدف دشمن

گروه سیاست و اقتصاد: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: دشمن به دنبال آن است که عناصر قدرت را از ایران بگیرد؛ این عناصر، عناصر قدرت جمهوری اسلامی هستند و به هیچ عنوان نباید آنها را با کلک تعامل و مذاکره به دشمن بدهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام و المسلمین حاجی صادقی صبح امروز 29 شهریور در دوره تربیتی مبلغ بسیج با عنوان هادیان بصیرت در مجتمع یاوران مهدی(عج) گفت: دشمنان انقلاب از دوره صدر اسلام شیوه مذاکره را به عنوان یکی از کارآمدترین روش‎ها برگزیده بود و توانسته بود چالش‎های زیادی برای انقلاب و اسلام ایجاد کند.
وی افزود: برخی هنوز متوجه نشدند که برجام چه آسیبی به کشور زده است؛ ترامپ که امروز بیان می‎کند که برجام بدترین قرارداد است به این نتیجه رسیده است که آمریکا به آنچه که دنبال آن بوده رسیده است و از این به بعد برجام به ضرر آمریکا است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: اوباما بیان کرد که یکی از فایده‎های ما از برجام آن بود که انقلاب گفتمانی به نام مقاومت بود که ما با برجام آن را شکستیم.
وی گفت: اوباما در جلسه تودیع خود گفت که با تعامل ایران را چنان متوقف کردیم که با هیچ اسلحه‎ای نمی‎توانستیم این کار را انجام دهیم؛ اگر با بمب اتمی می‎توانستند مراکز هسته ای را بزنند ایران برای دو سال متوقف می شد ولی با مذاکرات برای همیشه متوقف شد.
وی تصریح کرد: آنها بیان می‎کنند که ابرقدرتی به نام شوروی را با تعامل شکستیم؛ می گویند  برای نابودی شوروی تقابل شوروی با خود را از سطح ایدئولوژیک به استراتژیک تنزل دادیم؛ نیکسون 470 هفته کتاب نوشته است که لیبرالیسم غربی در مقابل سوسیالیسم شکست می خورد و بر همین دلیل این سطح را به بحث استراتژیک تنزل دادیم.
حاجی صادقی بیان کرد: دشمنان بیان می‎کنند که در ایران هم باید این بحث را از ایدئولوژی به شیوه‎ها بکشانیم؛ دشمنان بیان می‌کنند صدها موسسه پژوهشی دولتی و غیر دولتی را مامور کرده‎اند که بزرگترین تهدیدات مرتبط به آمریکا را بازشناسی و ارایه کند.
وی افزود: به همین منظور دفتری در کاخ سفید به این موارد را بررسی کرد و اولین دشمنی که همه آنها مطرح کردند، انقلاب اسلامی است و دومین مطلبی که بیان کردند آن بود که نابودی انقلاب تنها از راه جنگ نرم و تعامل است زیرا محور عملیات نرم، تعامل است.
وی گفت: دلیل دیگر آنها آن است که وضعیت خوبی فراهم شده است که بتوانند با این دولت به تعامل برسند زیرا تابلوی این دولت تعامل است؛ آمریکایی‎ها بیان می کردند که آرزوی میکردیم یک دست از ایران برای تعامل ببنیم ولی امروز دست‌هایی از درون انقلاب دراز است.
وی گفت: بسیج طلاب را امام بسیجیان دیگر می‎دانیم و اگر حوزه رسالت خود را انجام ندهند نمی توانیم جوابگو باشیم زیرا دشمن به دنبال جنگ نرم است.
حاجی صادقی بیان کرد: تغییر تقابل اعتقادی و ایدئولوژی به سطح مادیات و پیشرفت از راهکارهای عملی دشمن است؛ قرآن بیان می‎کند که دشمن تا شما ار از دین تان بیرون نکند دست از سر شما بر نمی‌دارد؛ قرآن بیان می‎کند که دعوای دشمن بر سر دین است و دشمن سعی می کند که در ابتدا به شکل مستقیم این مساله را بیان نکند.
وی گفت: برخی از دولتمردان توجه ندارد که تقابل ما با استکبار، اعتقادی است؛ جنگ ما با استبکبار جنگ بر سر سرزمین نیست بلکه جنگ توحید و شرک و خدا و شیطان است که تمام شدنی نیست.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: دشمن بیان می‎کند که برای تعامل باید ذائقه فرهنگی مردم را تغییر داد؛ دشمنان در صدر اسلام جهادگران فی سبیل الله را به امام کش مبدل کرد؛ کسی که در مقابل امام حسین(ع) می‏‌ایستد که مرید دنیا است.
وی گفت: برخی بیان می‏‌کنند که دوران انقلاب تمام و دوران تعامل فرارسیده است و همچنین بیان می‎کنند که اعتدال باید جایگزین تندروی شود و تنها راه دستیابی به منافع ملی مذاکره است؛ دشمن بیان می‏‎کنند که زمانی که مسلمانان امام کش شدند و اسلام نیز از کار افتاد ولی چرا این اتفاق برای انقلاب نیافتد زیرا در انقلاب اسلامی رهبر دوم از جنس امام بود.
وی اظهارکرد: دشمن بیان می کند که کسی که نگذاشت عصر خمینی به سر برسد آیت الله خامنه ای است نه دفتر نشر آثار امام؛ دشمن می‎گوید در زمان همین رهبری باید کاری کنیم که خطوط قرمز رهبری تغییر کند و یا تحمیل رای علی الولایه کنیم یعنی کاری کنیم که طبق مصلحت‌ها تصمیمی بگیرد که خواسته شخصی رهبری نیست؛ مثل امام علی که آتش بسی را پذیرفت که نمی‎خواست.
وی افزود: دشمن به سختی به دنبال زدودن روحیه انقلابی در حوزه است؛ در سال 2003 موسسه رند کار پژوهشی انجام داد و خروجی آن 150 صفحه است که یک جمله آن این است که اشتباه کردیم که در امر تعامل و ارتباط روی دانشگاه‎های ایران متمرکز شدیم بلکه بسیاری از نیروهای این نظام در حوزه های علمیه تربت می شوند و باید به فکر اصلاح حوزه های علمیه و مساجد باشیم و پس از دو سه سال دیدیدم که دینداری منهای روحیه انقلاب را دیدیم.
وی تصریح کرد: دشمن به دنبال آن است که عناصر قدرت را از ایران بگیرد؛ این عناصر، عناصر قدرت جمهوری اسلامی هستند و به هیچ عنوان نباید آنها را با کلک تعامل و مذاکره به دشمن بدهیم.
captcha