13 هزار سالمند در خمین شناسایی شده است
کد خبر: 3644382
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
خانجانی:

13 هزار سالمند در خمین شناسایی شده است

گروه اجتماعی: رئیس اداره بهزیستی خمین گفت: بیش از 13 هزار سالمند در خمین شناسایی شده است که از این تعداد بیش از 500 نفر تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، اسماعیل خانجانی، رئیس اداره بهزیستی خمین، امروز چهارشنبه 29 شهریورماه در جلسه شورای سالمندان و مناسب سازی معابر عمومی این شهرستان گفت: بیش از 13 هزار سالمند در خمین شناسایی شده است که از این تعداد بیش از 500 نفر تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.
وی افزود: سالمندان معلول، مستمری بگیر بهزیستی هستند و از وسایل توانبخشی، بهداشتی، خدمات توان پزشکی، بیمه خدمات درمانی، بیمه تکمیلی و کمک هزینه‌های موردی استفاده می‌کنند.
خانجانی با بیان اینکه  سالمندان بالای 60 سال در حوزه اجتماعی بهزیستی قرار می‌گیرند ادامه داد: با آموزش و برگزاری جلسات شورای سالمندان در فرمانداری در جهت تکریم و احقاق حقوق این قشر از جامعه تلاش می‌کنیم.
وی با اشاره به مناسب سازی معابر شهرستان برای سالمندان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم مناسب سازی معابر عمومی و پیاده‌روها برای سالمندان، معلولان، زنان باردار و کودکان انجام شود.
رئیس بهزیستی خمین با اشاره به نامگذاری دهم تا شانزدهم مهرماه بعنوان هفته سالمند اظهار کرد: مشکلاتی که سالمندان با آن روبرو هستند نتیجه آگاه نبودن از مراقبت‌های دوره سالمندی است که می‌توان با آموزش‌ این مشکلات را به حداقل رساند.
وی سالمند و ایثار و مقاومت، سالمند و مناسبت‌های ملی و مذهبی، سالمند و سبک زندگی سالم، سالمند و امنیت اجتماعی، سالمند و ارزش‌های اجتماعی و دینی، سالمند و پدربزرگ و مادربزرگ و انتقال تجربیات، سالمند و توانمندسازی و مشارکت را عناوین هفته سالمند عنوان کرد. 
رئیس بهزیستی خمین با اشاره به توزیع بیش از 40 جلد کتاب بین سالمندان تصریح کرد: به منظور شناسایی و خدمات دهی بهتر به سالمندان ثبت سازمان مردم نهاد و بانک اطلاعاتی جامع سالمندان در حال پیگیری است.
خانجانی با بیان اینکه انتظار می‌رود با طرح غربالگری میانسالان و سالمندان و جلسات آموزشی برای آنها در آینده قشر سالمند سالمی داشته باشیم گفت: سالمندان شهر و روستا، نیازهای بسیاری در بخش درمان دارند و با نیازسنجی درست مشکلات آنها در این بخش قابل حل است.
به گزارش ایکنا؛ احمد طهرانی، معاون سیاسی- اجتماعی فرمانداری خمین نیز در این جلسه گفت: در دین اسلام و روایات در مورد سالمندان و والدین تاکید بسیاری شده است و این امر مهم باید در بین جوانان نهادینه شود، خانواده‌ها باید احترام به سالمندان را سرلوحه کارها قرار دهند و با رفتار خود، احترام به سالمندان و والدین را آموزش دهند چرا که با حرف، این کار عملی نمی‌شود.
طهرانی  ادامه داد: مسئولان می‌توانند در جهت پیشرفت امور از تجارب آنها استفاده کنند و تحقق این موضوع نیازمند شناسایی سالمندان و توانایی‌های آنهاست.
یادآور می‌شود: نماینده سالمندان و کانون بازنشستگان خمین در این جلسه دیدگاه‌ و پیشنهادات خود را برای بهبود وضعیت سالمندان این شهرستان بیان کرد.
captcha