جشنواره «مرتلان نور» و «حس تلاوت» در فضای مجازی برگزار می‌شود
کد خبر: 3644394
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

جشنواره «مرتلان نور» و «حس تلاوت» در فضای مجازی برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر جامعةالقرآن برادران شهرستان نهاوند از برگزاری دو جشنواره «مرتلان نور» و «حس تلاوت» در فضای مجازی خبر داد.

پیام بحیرایی، مدیر جامعةالقرآن واحد برادران شهرستان نهاوند در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ترویج فرهنگ قرآنی، چهارمین دوره از فعالیت‌های موسسه جامعه القرآن نهاوند در قالب دو جشنواره «مرتلان نور» و «حس تلاوت» در فضای مجازی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ قرآنی و تحقق مطالبه مقام  معظم رهبری است افزود: جشنواره «حس تلاوت» ویژه تلاوت‌های تقلیدی از فرازهای تلاوت استاد مصطفی اسماعیل و محمد صدیق منشاوی و جشنواره «مرتلان نور» با محوریت حفظ سوره‌های مبارکه واقعه و ملک در دو گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود.
دبیر جشنواره اجرایی حس تلاوت با اشاره به اینکه این دو جشنواره همراه با طرح ۱۴۵۱ در فضای مجازی برگزار می‌شود، اضافه کرد: جشنواره قرآنی مرتلان نور شرکت‌کنندگان بالای ۱۶ سال، ۳۰ آیه اول سوره واقعه و شرکت‌کنندگان زیر ۱۶ سال ۱۵ آیه اول سوره ملک را به صورت ترتیل تلاوت کرده و با کیفیت بالا و حجم پایین به دبیرخانه جشنواره ارسال ‌کنند.
بحیرایی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار 30 مهر ماه سال جاری است گفت: داوران این جشنواره نیز اساتیدی همچون علی‌اکبر حنیفی، هاشم روغنی، محمد‌جواد پناهی، محمد‌علی دهدشتی، وحید مجتهد‌‌زاده، داوود جعفری، مصطفی یادگاری، مهدی ساعد و وحید نظریان هستند، همچنین حسین شریفیان به عنوان ناظر فنی و محمد سلیمی به عنوان کارشناس تلاوت‌ها با این جشنواره همکاری می‌کنند.
مدیر جامعه‌القرآن واحد برادران نهاوند یادآور شد: شرکت کنندگان در جشنواره می‌توانند فایل صوتی ضبط شده خود در قالب mp3 یاmp4 همراه نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، کد ملی، شماره تلفن نام شهر و نام استان و یک قطعه عکس به تلگرام شماره 09352478904 و یا به آیدی news_quran@ ارسال کنند.
وی با بیان اینکه از هر گروه سنی فقط دو نفر انتخاب می شوند عنوان کرد: لازم است شرکت کننده نام جشنواره ای که در آن شرکت داشته است به صورت کامل ارسال کند نفرات برتر از طریق خبرگزاری و رسانه اعلام خواهد شد اطلاعات بیشتر در خصوص جشنواره در کانال تلگرامی @mobasher795 و سایت Www.jqkbn.ir درج می شود.
captcha