برپایی مجلس سوگواری سیدالشهدا(ع) در حسینیه آیت‌الله تقوی شیرازی
کد خبر: 3644444
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

برپایی مجلس سوگواری سیدالشهدا(ع) در حسینیه آیت‌الله تقوی شیرازی

گروه حوزه‌های علمیه: مجلس روضه و سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله(ع) در دهه اول محرم، در حسینیه آیت الله تقوی شیرازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مجلس روضه و سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و مصائب حضرت زینب کبری(س) با حضور روحانیون، طلاب و سایر گروه های مردم در حسینیه آیت الله تقوی شیرازی برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مرتضی اعتمادیان؛ سخنران و سیدمحمدجواد تقوی شیرازی، مداح این مراسم هستند.

این گزارش می‌افزاید، مجلس روضه و سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) در دهه اول محرم، از ساعت 20 در حسینیه آیت الله تقوی شیرازی به نشانی تهران، خیابان ری، خیابان شهید موسوی (محله دردار) برگزار می شود.

یادآور می شود، این حسینیه توسط حاج آقای سیدعبدالعلی تقوی شیرازی در محل منزلشان ساخته شد، ایشان در زمستان سال 1320 (ه.ش) در خانه فعلی خود در تهران به دنیا آمدند و پدرش، مرحوم آیت‌الله تقوی شیرازی از دوستان و همراهان آیت الله سیدابوالقاسم کاشانی و امام جماعت مسجد خاتم‌الانبیا (ص) تهران بود و با وجود شخصیت ممتاز علمی، هیچگونه کمکی از سوی دربار شاهنشاهی ایران دریافت نمی‌کرد و مناعت طبع بالایی داشت.

 آیت‌الله سیدمحمدشریف تقوی شیرازی، جَد (پدربزرگ) وی نیز که تبعیدی دوران پهلوی و هم مباحثه‌ای آیت‌الله سیدمحمدکاظم یزدی (صاحبِ عروه الوثقی) بود، به مدت 9 سال امام جماعت مسجد خاتم‌الانبیا (ص) بود. حاج آقا سیدعبدالعلی پس از گذراندن تحصیلات در مدارس جدید تا مقطع دبیرستان، به سفارش پدر، تحصیل دروس حوزوی را آغاز کرد و پس از معمم شدن به دست مرحوم پدرشان، در زمان آیت‌الله سیدحسین بروجردی (ره) رهسپار حوزه علمیه قم شد و پس از شش سال تحصیل دروس مقدمات، عازم نجف اشرف شد و در مدرسه علمیه (کبری) آیت‌الله بروجردی، مشغول به تحصیل شد.

حاج آقای تقوی شیرازی طی هشت سال حضور در نجف اشرف از درس آیات حسن صافی اصفهانی، سیدابوالقاسم خویی، میرزاجوادآقا تبریزی، راستی و برخی دیگر از بزرگان حوزه علمیه نجف استفاده کردند و در آن دوران با آیات، سیدمحمود هاشمی شاهرودی (رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام)، معینی شیرازی، بنی طبا و سید محمدعلی شیرازی، هم درس و هم مباحثه بودند.

captcha