جلوگیری از ورود بدعت‌های غلط در برگزاری مراسم عزای امام حسین(ع)
کد خبر: 3644474
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بیان کرد:

جلوگیری از ورود بدعت‌های غلط در برگزاری مراسم عزای امام حسین(ع)

گروه جامعه: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از پانزدهمین نمایشگاه عطر سیب، برگزاری این نمایشگاه را اقدامی بسیار خوب در جهت ساماندهی و کمک به برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم بر شمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدجواد حق شناس، رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: چندین نکته خوب در برگزاری نمایشگاه عطر سیب وجود داشت که کمک خوبی برای بهتر برگزار شدن مراسم دهه اول محرم می‌کند.

وی، ممانعت از عرضه کالای خارجی در نمایشگاه عطر سیب و حمایت از عرضه تولیدات ملی در نمایشگاه، نظارت بر جلوگیری از ورود خرافات و پیرایه‌ها به نمادهای برگزاری عزاداری‌ها و ایجاد فرصت برای عرضه مستقیم کالا و مصنوعات داخلی برای تولیدکنندگان و حذف واسطه‌ها را ازجمله مزایای برگزاری نمایشگاه عطر سیب برشمرد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نگاه شهردار و نگاه شورای شهر تهران، کاهش مداخله مدیریت شهری در چنین حوزه‌هایی است و ما به سمت حمایت از این نوع خدمات حرکت می‌کنیم، گفت: از شهرداری درخواست داریم که سال‌های آینده، توان مدیریت شهری در جهت سیاست‌گذاری و نظارت و کیفی کردن این نمایشگاه‌ها باشد.

حق شناس در ادامه با اشاره به اینکه در شهر تهران و در ایام دهه اول محرم، هیچ کوچه و محله‌ای نیست که در آن، ده‌ها حسینیه و تکایا و مساجد اختصاص به بزرگداشت یاد شهیدان کربلا نداشته باشد، خاطرنشان کرد: خونی که 1400 قبل ریخته شد تا قیامت جوشش دارد و ایران به عنوان مهد تشیع و سرزمینی که افتخارش عشق امام حسین است، در این زمینه پیش قدم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌هایی که در برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم وجود دارد، آلوده‌شدن مراسم عزای امام حسین(ع) به پیرایه‌ها و بدعت‌هایی است که این سنت حسنه را خدشه دار کند و باید دقت بسیاری در این حوزه شود.

captcha