ترویج سبک زندگی قرآنی، سرلوحه آموزش‌ها قرار گیرد
کد خبر: 3644500
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
تقی پور:

ترویج سبک زندگی قرآنی، سرلوحه آموزش‌ها قرار گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری گفت: در آموزش قرآن کریم علاوه بر توجه به ظاهر قرآن به باطن و مفاهیم این کتاب ارزشمند توجه بیشتری شود و ترویج سبک زندگی قرآنی سرلوحه آموزش‌ها قرار گیرد.

محسن تقی پور، سرپرست اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، گفت: قرآن کریم تجلی بارز حق و جلوه تمام نمای حقایق الهی است که هدف اصلی آن ساختن و پرداختن انسانی است که همه شئون عملی، رفتاری او به وسیله تزکیه تأمین می‌شود و همه شئون علمی و نظری وی به وسیله تعمیم فراهم می‌شود.
 وی افزود: از این رو عصاره اهداف انبیا و فلسفه انزال کتب آسمانی در همین 2 عنصر والا تعریف شده، همان طور که در قرآن می‌فرماید«کما ارسلنا فیکم رسول منکم یتلوا علیکم آیاتنا و یزکیکم و یعلمکم الکتاب و الحکمه».
سرپرست اداره امور قرآنی استان بیان کرد: نکته مهمی که باید توجه همیشگی به آن داشت، این است که دستیابی به اهداف قرآن کریم تنها در مدرسه اهل‌بیت امکان‌پذیر بوده چرا که قرآن مجید کتاب صامت خداوند و عترت طاهره کتاب ناطق او هستند و تشریح حقایق و تبیین رموز و اسرار آن موکول به آن بزرگواران است همان طور که امام علی(ع) تصریح می‌کند که قرآن نوری است که باید آن را به سخن در آورید و قرآن با زبان عادی سخن نمی‌گوید اما من از جانب قرآن به شما آگاهی می‌دهم.
 وی شهید حججی را نمونه بارز انسان تزکیه یافته به وسیله تمسک به قرآن و مکتب اهل بیت برشمرد و گفت: رمز ماندگاری شهید حججی در قلب مردم ایران نشأت گرفته از انس این شهید والا مقام با قرآن کریم و اهل بیت (ع) است.
تقی پور تصریح کرد: در آموزش قرآن کریم علاوه بر توجه به ظاهر قرآن به باطن و مفاهیم این کتاب ارزشمند توجه بیشتری شود و ترویج سبک زندگی قرآنی سرلوحه آموزش‌ها قرار گیرد.
وی با اشاره به این‌که قرآن داری دو بطن ظاهر و باطن است، افزود: برای شناخت ظاهر قرآن باید قواعد زبان عربی را آموخت و برای شناخت باطن آن‌که خیلی عمیق است باید ترجمه و مفاهیم موردتوجه و آموزش جدی قرار گیرد.
سرپرست اداره امور قرآنی استان ادامه داد: در مراکز قرآنی شایسته است علاوه برختم روخوانی قرآن ختم دوره ترجمه و مفاهیم نیز اجرا شود، چرا که درک و به کار گیری مفاهیم قرآنی بالاترین هدف یک دوره آموزشی قرآن کریم است.

captcha