500 بقعه متبرکه گیلان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی هستند
کد خبر: 3644555
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸

500 بقعه متبرکه گیلان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 500 بقعه متبرکه و امام زادگان استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمين عليزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در نشست با خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری حسینی، اظهار کرد: هرساله در ایام ماه‌های محرم و صفر طرح ملی و سراسری سوگواره «بصیرت عاشورایی» با هدف اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش، تبیین قیام اباعبدالله الحسین(ع)، تقویت باورهای دینی و ترویج معارف اهل بیت(ع)، در بقاع متبركه گيلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی همزمان با اولین روز ماه محرم از 31 شهریور آغاز می‌شود و تا 28 آبان ادامه دارد، گفت: امسال طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 500 بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می‌شود که 300 مبلغ بومی و اعزامی از قم در این طرح حضور دارند.

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی در 50 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تجمع بزرگ «لبیک یا حسین(ع)» همزمان با دوم محرم‌ در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی همایش نوجوانان حسینی، همایش رهروان زینبی از دیگر برنامه‌های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در استان عنوان کرد و گفت: نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی در استان با شکوه خاصی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امر به معروف و نهی از منکر، رعایت حجاب و عفت اسلامی، عزت، ایثار، عبادت و رعایت اخلاق انسانی را از پیام‌های محرم عنوان کرد.

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان اینکه دنیای امروز تشنه معارف حسینی و اهل بیت است، تصریح کرد: تبلیغ محرم و رساندن پیام آن یک وظیفه دینی و انقلابی ما است.

حجت‌الاسلام علیزاده بیان کرد: طرح بصیرت عاشورایی با هدف تبیین جایگاه حکومت اسلامی، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش در حوزه سیدالشهدا، تغزیه داری و روضه خوانی اجرا می‌شود.
captcha