تعامل اندیشمندان قرآنی ایران و الجزایر
کد خبر: 3644575
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
ماضی جیلالی خواستار شد؛

تعامل اندیشمندان قرآنی ایران و الجزایر

گروه بین‌الملل: محقق علوم قرآنی الجزایر در دیدار با رایزن فرهنگی كشورمان خواستار تعامل اندیشمندان علوم قرآنی ایران و الجزایر شد.

تعامل اندیشمندان قرآنی ایران و الجزایربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ماضی عبدالقادر ولد جیلالی، محقق علوم قرآنی الجزایر، 27 شهریورماه با سید عبدالامیر موسوی‌بدر، رایزن فرهنگی ایران در الجزایر، دیدار و درباره توسعه فرهنگ قرآنی، گفت‌وگو كرد.
 
عبدالقادر ولد جیلالی در سخنانی، با اظهار علاقه‌مندی خود به قرآن كریم بر ضرورت توجه بیشتر به مفاهیم قرآنی و تأثیرگذاری کلام وحی در راستای اتحاد و انسجام امت اسلامی، تأكید كرد.
 
این محقق علوم قرآنی كه از سنین كودكی به قرآن کریم علاقه‌مند بوده است، گفت: رازهایی در حروف مقطعه (الم، یس و ...) وجود دارد. این حروف را نباید حروف مقطعه نام نهاد، بلکه بایستی حروف رمزدار نامیده شوند.
 
وی با اذعان اینكه 19 جلد کتاب در زمینه كشف رازهای قرآنی تألیف كرده است، گفت: به علوم قرآنی در الجزایر از دیدگاه محاسبات ریاضی با فرمول‌های پیچیده که نیاز به رمزگشایی دارد، توجهی نمی‌شود.
 
ماضی عبدالقادر ولد جیلالی خواستار تعامل دانشمندان علوم قرآنی ایران و الجزایر شد و اظهار كرد: اساتید و دانشمندان علوم قرآنی ایران، دستاوردهای خوبی در زمینه کشف رازهای قرآنی دارند از این رو، علاقه‌مندم روابط بین دو كشور در زمینه قرآن كریم توسعه یابد/.

captcha