مهدهای قرآن استان مرکزی زیر ذره بین کمیته حقوق کودک
کد خبر: 3644577
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
فرجی عنوان کرد:

مهدهای قرآن استان مرکزی زیر ذره بین کمیته حقوق کودک

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به کارگروه‌های چهارگانه‌ کمیته تخصصی حقوق کودک گفت: کارگروه پایش و ارزیابی با مسئولیت خانه سازمان‌های مردم نهاد طرح نظارت بر مهدها از جمله مهدهای قرآنی را اجرایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، زهرا فرجی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، در چهارمین جلسه کمیته امور بانوان استانداری که امروز، چهارشنبه 29 شهریورماه در استانداری مرکزی برگزار شد گفت: کارکرد مهد کودک‌ها نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است. امروزه مهد کودک‌ها شامل مهد قرآنی، مهدهای دو زبانه، مساجد، روستا مهد، خانه بازی کودک،  کارگاه مادر و کودک می‌شود.
وی بیان کرد: مرجع کنواسیون حقوق کودک وزارت دادگستری عهده دار هماهنگی و نظارت بر حقوق کودک در سطح کشور است که وظایف استانی این کنواسیون به عهده کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده در استان‌ها گذاشته شده است. طبق آیین نامه مرجع، پایش و ارزیابی رعایت حقوق کودک به عنوان یکی از شرح وظایف این مجمع  محول شده است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: با توجه به ماده 8 آیین  نامه مرجع، کارگروه‌های چهارگانه‌ای باید ذیل کمیته تخصصی حقوق کودک در استان‌ها شکل بگیرد هر کدام از این کمیته‌ها شرح وظایف مجزا دارند به عنوان مثال کارگروه پایش و ارزیابی که با مسئولیت خانه سازمان‌های مردم نهاد است باید طرح نظارت بر مهدها را اجرایی کند.
فرجی ادامه داد: این طرح با هدف شناسایی  مهدکودک‌های فعال، بررسی و رصد نقاط قوت و ضعف مهدها، برطرف کردن مشکلات پیش رو و ساماندهی اجرا می‌شود در فاز دوم این طرح که همزمان با اجرای فاز اول دنبال می‌شود سایر مهدهای فعال زیر نظر تبلیغات اسلامی، سپاه، کانون پرورش فکری کودکان شناسایی می‌شوند.
مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه استان مرکزی دارای 103 مهدکودک شهری و روستایی است، گفت: همچنین 28 مهد زیر نظر سپاه، 18 مهد قرآنی زیر نظر تبلیغات اسلامی و 49 مهد زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان فعالیت دارند.
وی ادامه داد: به جز شهرهای اراک و ساوه در سایر شهرستان‌ها زیر 10 مهد کودک وجود دارد، برای بازرسی شهرستان‌های دارای 5 مهد؛ یک تیم بازرسی، شهرستان‌های دارای 10 مهد؛ 2 تیم بازرسی، دارای 15 مهد؛ 3 تیم بازرسی و برای اراک؛ 110 تیم بازرسی مورد نیاز است در مجموع برای اجرای این در استان به 26 تیم نیار داریم.
فرجی در پایان بیان کرد: فاز اول این بازرسی‌ها از 15 مهرماه و فاز دوم آن از 15 آبان ماه شروع می‌شود در این بازرسی‌ها خانه‌های سازمان‌های مردم نهاد استان مشارکت دارند.
captcha